رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: امکانات و خدمات بهداشتی و درمانی برای زائران در مرز باشماق فراهم شده است.

فریدون عبدالملکی گفت: برنامه ریزی‌های و اقدامات کمیته بهداشت و درمان اربعین در حوزه بهداشتی، فوریت و پیش بیمارستانی، درمانی و بیمارستانی و حوزه دارو و تجهیزات با شرح وظایف مشخص و مدیریت واحد کمیته بهداشت انجام می شود.

رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین در کردستان افزود: از برنامه های بهداشت محیط  نظارت و کنترل کیفی و ارزیابی بر وضعیت تامین آب شرب، مواد غذایی، محل اسکان، سرویس‌های بهداشتی ، دفع فاضلاب و پسماند،کنترل ناقلین بیماری‌ها ، گند زدایی و سمپاشی است.

وی گفت: برنامه عملیاتی،کنترل و بازرسی بهداشتی مستمر از منابع تأمین و مخازن آب شرب ها ، موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی و محل‌های اسکان زائران ، ورودی و خروجی شهر ها ، کیوسک ها و دستفروشان مواد غذائی در مسیر تردد زائران از مهم‌ترین اقدامات این کمیته است.

عبدالملکی بیان کرد: کنترل و بازرسی بهداشتی از وسایل نقلیه عمومی، پایانه‌ مرزی، آموزش متصدیان، مسئولین، نیرو‌های خدماتی موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی و آموزش زائرین از دیگر اقدامات مهم این حوزه  خواهد بود.

وی گفت: در پایانه مرزی باشماق رصد، نظارت و کنترل بیماری‌ها در عراق و مبادی ورودی کشور با حضور کارشناس مستقر در حوزه بهداشتی قابل بررسی و پیگیری است.

ارائه خدمات درمانی به بیمارستان سیار ۵۰ تختخوابی در مرز باشماق

رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین از استقرار بیمارستان سیار ۵۰ تختخوابی در مرز باشماق خبرداد و گفت : از تاریخ شروع تا پایان رسمی پیاده روی اربعین حسینی این بیمارستان به زائران خدمات ارائه می دهد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز گفت: با توجه به گرمای هوا دارو و تجهیزات پزشکی و سرم به اندازه کافی در مریوان پیش بینی و تدارک دیده شده است.

هومن قصری با بیان اینکه داروخانه های شبانه روزی آماده ارائه خدمات به مراجعین است، افزود: کارشناسان معاومت غذا و دارو در صورت کمبود احتمالی دارو بصورت حضوری و غیرحضوری آماده پاسخگویی  خواهند بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار