از ابتدای فروردین ماه سال جاری، مرکز قلب شهید بروجردی بیمارستان توحید سنندج با اضافه شدن فوق تخصص جراحی قلب خدمات گسترده‌ای را به بیماران ارائه کرده است.

دکتر ابریشمی، فوق تخصص جراحی قلب با بیان اینکه مرکز قلب شهید بروجردی بیمارستان توحید سنندج با بهره‌مندی از تجهیزات پیشرفته، کادر مجرب و متخصص، خدمات تشخیصی و درمانی تخصصی را به بیماران قلبی در استان کردستان و غرب کشور ارائه می‌دهد، می‌گوید: این مرکز علاوه بر خدمات به هموطنان ایرانی، آماده خدمات رسانی به بیماران سایر کشور‌ها از جمله بیماران قلبی در اقلیم کردستان است.

دکتر ابریشمی می‌گوید: این مرکز با ارائه خدمات تشخیصی و درمانی، طیف وسیعی از بیماری‌های قلبی را در بزرگسالان و کودکان پوشش می‌دهد که از جمله خدمات ارائه شده در این مرکز می‌توان به تشخیص و درمان بیماری‌های عروق کرونر قلب، درمان اختلالات ریتم قلب، عیوب مادرزادی قلبی، بیماری‌های دریچه‌ای قلب، آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی، جراحی قلب تعویض دریچه و CABG، تست ورزش و خدمات ICU و CCU اشاره کرد.

انجام ترمیم دریچه تریکوسپید برای اولین بار در کردستان

یکی از اتفاقات مهم حوزه درمانی در استان کردستان بعد از راه اندازی این مرکز، انجام ترمیم دریچه تریکوسپید برای اولین بار در کردستان بود که به نوعی یک جهش در حوزه درمان بیماری‌های قلبی در استان کردستان محسوب می‌شد.

دکتر ابریشمی در این باره می‌گوید: در این جراحی بیمار خانم ۵۲ ساله تحت عمل جراحی تعویض دریچه میترال و ترمیم دریچه تریکوسپید (سه لتی) قرار گرفت.

او می‌افزاید: دو عمل جراحی قلب برای دو بیمار خانم ۵۷ و ۶۰ ساله تحت عنوان عمل جراحی تعویض دریچه میترال که عروقی و خونرسانی به قلب را انجام می‌دهد، با حضور و سرپرستی دکتر احمدی رئیس بخش جراحی مرکز قلب تهران (رئیس هیات بورد جراحی قلب) در مرکز جراحی قلب شهید بروجردی بیمارستان توحید با موفقیت به انجام رسید که آن هم جزو عمل‌های شاخص در این مرکز است.

ارتقای خدمات رسانی بین المللی

دکتر ابریشمی با بیان اینکه مرکز جراحی قلب شهید بروجردی بیمارستان توحید سنندج آماده پذیرش و ارائه خدمات درمان به بیماران بین الملل است، می‌گوید: در این مرکز تشخیص پیشرفته و مستقیم و تهاجمی بیماری‌های قلبی شامل تنگی عروق قلب و اختلالات جریان‌های الکتریکی و عیوب عضله و دریچه‌های قلب، بازگشایی شریان‌های قلب تنگ شده با فنر یا استنت و جراحی قلب (تعویض رگ) انجام می‌شود.

او بخش‌های مرکز قلب شهید بروجردی بیمارستان توحید سنندج را شامل بخش بستری، آنژیوگرافی، آزمایشگاه، واحد تست ورزش، اورژانش و اتاق عمل بر می‌شمارد و افزود: مرکز قلب شهید بروجردی بیمارستان توحید سنندج آماده خدمات به بیماران قلبی با بهره گیری از دستگاه‌های مجهز است.

فوق تخصص جراحی قلب دانشگاه علوم پزشکی کردستان، از وجود هشت تخت ICU در مرکز قلب شهید بروجردی بیمارستان توحید سنندج جهت بستری بیمارانی نیاز به مراقبت‌های ویژه دارند، خبر داد و گفت: علاوه بر آن این مرکز دارای سه اتاق عمل، ۱۶ تخت پست کت (بخشی ویژه بیماران قبل و بعد از آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی در آن بستری می‌شوند)، هشت تخت وی‌ای پی، بخش آنژیوافی و تجهیزات آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی با استفاده از فنر (استنت) است.

انجام ۴۰ عمل جراحی موفق در سال جاری

این فوق تخصص جراحی قلب، از انجام بیش از ۴۰ عمل جراحی قلب موفق در این مرکز از ابتدای سال جاری خبر داد و گفت: در مرکز قلب شهید بروجردی بیمارستان توحید سنندج سه روز در هفته اتاق عمل قلب فعال است.

وی به خدمات تشخیصی و درمانی ارائه شده در این مرکز اشاره کرد و گفت: هدف از این مرکز ارائه خدمات با کیفیت به بیماران قلبی در استان کردستان و مناطق غرب کشور و جلوگیری از نیاز به مراجعه بیماران به سایر استان‌ها است و با ارائه خدمات به صورت دولتی، سعی در بهبود دسترسی بیماران به خدمات درمانی دارد.

دکتر ابریشمی از آمادگی این مرکز برای انجام جراحی قلب اطفال در آینده نزدیک هم خبر داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.