نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی گفت: از ظرفیت شورای عالی استان‌ها برای توسعه استان‌های کم‌برخوردار استفاده شود.

سالار مرادی امروز در مراسم اختتامیه هفتاد و دومین اجلاس رسمی مجمع مشورتی روسای شورا‌ها اسلامی مراکز استان‌های کشور که در مجتمع فرهنگی شهرداری سنندج برگزار شد، اظهار کرد:  مردم به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم یا از کانال نهاد‌های مدنی مشارکت خود را در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها داشته‌اند و امیدواریم بعد از چند دوره فعالیت شورا‌های اسلامی شاهد تکامل در برنامه‌ریزی، نظارت و اجرای برنامه‌ها در مدیریت شهری باشیم.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آمادگی مجلس دوازدهم برای همکاری با شورا‌ها، گفت: شورا‌های اسلامی شهر‌ها و استان‌ها و در سطوح بالاتر در شورای عالی استان‌ها همکار با نمایندگان مردم در مجلس هستند و فصل مشترک آنها همین ارائه طرح است و باید این تعاملات بیش از پیش توسعه و تقویت یابد.

وی خاطرنشان کرد: در کردستان در زمینه توسعه و اقدامات زیرساختی قطعا کار و خدمات انجام شده است، ولی همیشه ما با کمبود مواجه بوده‌ایم و این تنها خاص استان کردستان نیست و دیگر استان‌های نیز مشکلاتی به همین شیوه دارند.

مرادی بر لزوم استفاده از ظرفیت شورای عالی استان‌ها برای توسعه استان‌های کم‌برخوردار تاکید کرد و گفت: در مجمع نمایندگان آماده هر نوع همراهی برای برداشتن گام‌های توسعه‌ای و خدمات‌رسانی به مردم هستیم.

معتقد به تبعیض مثبت برای توسعه استان هستیم

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج نیز در این نشست گفت: محور هفتاد و دومین اجلاس رسمی مجمع مشورتی روسای شورا‌ها اسلامی مراکز استان‌های کشور که در سنندج برگزار شد «شورا‌ها مسیر مشارکت شهروندان در حکمرانی شهری» است.

عزت رضایی گفت: خرد جمعی راه حل مشکلات و معضلات جامعه است و باید از خرد جمعی در راستای مدیریت شهری بهره بگیریم که در این اجلاسیه سعی شد تمام چالش‌ها و موضوعات و مباحث مرتبط مورد بررسی قرار گیرد.

وی در ادامه به برخی از مشکلات شهر سنندج هم گریزی زد و گفت: مردم کردستان از لحاظ تمدن و فرهنگ غنی‌ترین، اما به لحاظ توزیع امکانات دولتی یکی از فقیرترین شهر‌های کشور است.

رضایی گفت: بیش از ۵۰ درصد طلای کشور در کردستان استحصال می‌شود، اما این ثروت به استان کردستان برنمی‌گردد و مردم این استان سهم چندانی از این سرمایه‌ها ندارند.

وی اضافه کرد: نمی‌گوییم کار توسعه‌ای در این استان انجام نگرفته است؛ اما معتقد به تبعیض مثبت برای توسعه استان هستیم، چون امنیت کشور مرهون مرزداری مردم کردستان است و مردم کردستان در دوران دفاع مقدس و دفاع از مرز‌های کشور در این خطه مرزی نقش مهمی ایفا کردند.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج از ترافیک به عنوان دیگر مشکل اصلی در استان و خاصتا شهر سنندج نام برد و گفت: توسعه سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری با توجه به ظرفیت‌های خوبی که در این خصوص در سطح استان و شهر سنندج داریم باید استفاده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.