رئیس شورای شهر تهران گفت: پیش‌بینی می‌کنیم هفت ساله شدن عمر شورای فعلی از سوی شورای نگهبان رد شود.

مهدی چمران صبح امروز در حاشیه اجلاس مجمع مشورتی شورا‌ها در مصاحبه با خبرنگاران رسانه‌ها در سنندج اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی بعد از شهادت رئیس جمهور تصویب کرد که دوره آینده شورای شهر سه ساله شود  و اگر بخواهیم راه حل دیگری مثل۷ ساله شدن عمر شورای فعلی را پیشنهاد بدهند شورای عالی استان‌ها تصویب و بعد از تصویب یک فوریت هم تصویب به مجلس شورای اسلامی برود و بعد تصویب در مراحل متعدد مجلس و به شورای نگهبان برود که پیش بینی ما رد آن در شورای نگهبان است.

وی در مورد برنامه شورای شهر برای حذف زاکانی شهردار تهران هم گفت: زاکانی باید طبق معمول به روال کار خود ادامه دهد، رفتنش از شهرداری تهران در سال آخر دوره شورا معنایی ندارد و برخی‌ها با تخریب زاکانی می‌خواهند کار‌هایی که در دوره ششم شورای شهر در تهران انجام شده را نادیده بگیرند.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه رفع برخی مشکلات در توان شورا‌ها نیست تصریح کرد: بعضی از مسائل مانند آبرسانی به یک استان و یک شهر نیاز به ورود دولت دارد که شورا‌ها باید با بیان مشکلات و ارائه راهکار‌ها دولت را برای رفع این مشکلات پای کار بیاورند.

وی با تاکید براینکه بخشی از مشکلات در درون استان می‌تواند حل شود، گفت: آن بخشی که حل آن در توان و ظرفیت استان نیست از طریق این مجامع و شورا‌های عالی استان‌ها و ... به گوش مسئولان و دولتمردان خواهد رسید.

چمران اضافه کرد: در تهران کار‌های خوابیده‌ای که راه افتاد مثل یادگار امام، شهید شوشتری، تهیه و خرید اتوبوس که یک حرکت بزرگ برای شهر‌های مختلف بود نباید نادیده گرفته شود.

وی با بیان اینکه ۶ هزار اتوبوس در تهران نیاز داریم، گفت: شهری مانند سنندج الان نیاز به ۶۰ اتوبوس دارد باید به این کار‌ها رسیدگی کنیم که البته اعتبار زیادی می‌خواهد و باید برای تامین آن تلاش شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ساکنان کل منطقه مشیریه -
۱۸:۱۳ ۰۴ مرداد ۱۴۰۳
لااقل شما که از مردم رای تان را گرفته اید زاکانی را مکلف بکنید که حداقل یک ایستگاه مترو برای ساکنان محروم و بیشمار جنوب شهر تهران ( مشیریه - منطقه 15 ) -- ( فورا ) راه اندازی بکند . مردم منطقه مشیریه واقعا مشگل دارند و هیچکس به دادشان نمی رسد .