متخصص ارتوپد و هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از جراحی موفقیت آمیز عمل "کیاری استئوتومی (کوتاه کردن استخوان ران و فرو بردن سر این استخوان در حفره لگنی) برای اولین بار در بیمارستان کوثر سنندج خبر داد.

دکتر پیام وکیلی اظهار کرد: در چند روز اخیر دختر ۹ ساله با سابقه فلج مغزی از بدو تولد و در رفتگی مادرزادی به این بیمارستان مراجعه کرد.

وی افزود: بعد از ۶ ما فیزیوتراپی، سمت چپ بدن برای این جراحی سنگین آماده شد و طی بررسی‌های به عمل آمده بیمار تحت جراحی بسیار حساس کوتاه کردن استخوان ران و فرو بردن این استخوان در حفره لگنی یا کیاری استئوتومی قرار گرفت.

متخصص ارتوپد و هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه این عمل جزو پیچیده‌ترین جراحی‌ها در دنیاست، اضافه کرد: به دلیل بالا بودن سن بیمار از لحاظ شرایط جراحی، از جراحی‌های سخت و پیچیده در دنیا به شمار می‌رفت که خوشبختانه با تلاش همکاران حاذق و مجرب دانشگاه علوم پزشکی کردستان توانستیم امیدی دوباره برای این بیمار فراهم کنیم.

دکتر وکیلی با ابزار خرسندی از عمل انجام شده، گفت: این عمل جراحی در کمال دقت و سلامت بدون هیچ آسیب عصبی و شریانی انجام شد و بیمار در حال عمومی خوب قرار دارد.

عمل جراحی کیاری استئوتومی این دختر ۹ساله برای اولین بار در بیمارستان کوثر سنندج و چهارمین بار در دنیا انجام شده است که از افتخارات حوزه سلامت برای دانشگاه علوم پزشکی کردستان به شمار می‌رود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.