همزمان با ششمین روز از هفته دولت سیلوی ۳۰ هزار تنی گل گندم در روستای خوش‌مقام شهرستان بیجار با حضور استاندار کردستان افتتاح شد.

اسماعیل زارعی کوشا امروز در مراسم افتتاح سیلوی ۳۰ هزار تنی گندم روستای خوش مقام با بیان اینکه کشاورزی از مهمترین ارکان اقتصادی است، اظهار کرد: سرمایه گذاری در بخش کشاورزی از مهمترین کار‌های خیری است که رهبر معظم انقلاب نیز به این حوزه خطیر یعنی حوزه اقتصاد همواره تاکید دارند.

وی بیان کرد: با درایت جهاد کشاورزی و پیگیری تشکل‌های کشاورزان و تدبیر مدیران در راستای تولید و ذخیره گندم ظرفیت سازی مطلوبی در استان صورت گرفته است.

طبق اظهارات استاندار کردستان، با ساخت سیلو‌های جدید، ظرفیت ذخیره سازی گندم در استان به بیش از یک میلیون تن افزایش یافته است.

زارعی کوشا تصریح کرد: ظرفیت سرد خانه‌ای در کردستان در ابتدای دولت سیزدهم ۳۰ هزار تن بود که اکنون به بیش از ۳ و نیم برابر این میزان رسیده است.

استاندار کردستان ادامه داد: امروز شاهد کسب رتبه برتر تولید گندم دیم بوده‌ایم که قطعا این روند سعودی تا پایان زمان خرید گندم وجود دارد.

استاندار کردستان به افزایش سهمیه کود شیمیایی کشاورزان در استان اشاره و بیان کرد: سهمیه کود کشاورزان افزایش یافته و امید است وزیر جهاد کشاورزی بتواند با برنامه‌ای مدون از هزینه‌های بسیار بالایی که کشاورزان متحمل می‌شوند بکاهد تا شاهد افزایش میزان تولید باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.