رئیس شورای عالی استان ها، بر لزوم اجرای قانون مدیریت یکپارچه و هماهنگ شهری را در برنامه هفتم در دولت چهاردهم تاکید کرد.

 رئیس مجمع مشورتی شورا‌های اسلامی کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها امروز در اختتامیه هفتاد و دومین اجلاس رسمی مجمع مشورتی روسای شورا‌ها اسلامی مراکز استان‌های کشور که در مجتمع فرهنگی شهرداری سنندج برگزار شد، اظهار کرد: یکی از فلسفه‌های تشکیل مجمع مشورتی شورا‌های استان‌ها هم همین است که شورا‌ها با مشکلات استان‌های دیگر آشنا و اگر راه حلی دارند ارائه کنند و یا راه حل‌هایی خلق کنند.

مهدی چمران افزود: شورا‌ها یکی از ارکان اساسی مردم‌سالاری دینی و اداره کشور به دست خود مردم است چیزی که حضرت امام راحل همواره بر آن تاکید داشته و یکی از اصول اساسی است که باید حفظ شود.

وی با بیان اینکه در دوره‌های مختلف برای قمدیریت یکپارچه یا هماهنگ شهری است گام‌های بلند برداشته شده، اما به نتیجه مطلوب نرسیده‌ایم، گفت: در قانون اساسی ما در اصل ۱۰۱ همه این موارد وجود دارد و باید پیاده می‌شد، اما در قانون شورا‌ها که در مجلس شورای اسلامی در سال ۶۵ تدوین و تصویب شده این مسائل دیده نشده است.

رئیس مجمع مشورتی شورا‌های اسلامی کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها بر اجرای مدیریت یکپارچه شهری به عنوان یک اصل مهم تاکید کرد و گفت: این قانون اگر اجرا نشود خیلی از مشکلات همچنان باقی‌ماند.

انتقاد از کاهش سهم شهرداری‌ها از ارزش‌افزوده

چمران از کاهش سهم شهرداری‌ها از ارزش‌افزوده انتقاد کرد و گفت: این رفتار دستبرد به حق شهر و شهرداری‌ها از مالیات ارزش افزوده، باید یک بار برای همیشه برداشته شود.

وی با بیان اینکه رکود اقتصادی موجب کاهش در ساخت و ساز‌ها و در نتیجه کاهش درآمد شهرداری‌ها می‌شود، گفت: مالیات برارزش افزوده می‌تواند مقداری این کمبود‌ها را جبران کند و این نباید کاسته شود بلکه باید در راستای افزایش آن تلاش شود.

هفتاد و دومین اجلاس مجمع مشورتی روسای شوراها اسلامی مراکز استان‌های کشور روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری در سنندج برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.