زارعی کوشا گفت: مسیر طی شده شورا‌های اسلامی شهر مسیر روبه پختگی و نهادینه شدن نقش مردم در حکمرانی شهری است که باید در راستای تقویت هرچه بیشتر آن تلاش کرد.

استاندار کردستان در مراسم افتتاحیه هفتاد و دومین اجلاس رسمی مجمع مشورتی روسای شورا‌ها اسلامی مراکز استان‌های کشور که در مجمتمع فرهنگی شهرداری سنندج برگزار شد، اظهار کرد: نقش پذیری شورا‌های اسلامی در همه شئون مدیریت شهری تاثیر خوبی در زمینه‌ها مختلف داشته و امیدواریم به نقطه و شرایطی برسیم که شورا‌ها به معنای واقعی نماینده مردم و شورای اسلامی شهر باشند.

اسماعیل زارعی کوشا با بیان اینکه در این چند دوره مسیر قابل رشد پیموده شده و کار‌های خوبی انجام شده است، گفت: مسیر طی شده شورا‌های اسلامی شهر مسیر روبه پختگی و نهادینه شدن نقش مردم در حکمرانی شهری است که باید در راستای تقویت هرچه بیشتر آن تلاش کرد.

وی با اشاره به اینکه شورا‌های اسلامی هم ما دیگر بخش‌ها در کنار نقاط مثبت قطعا نقاظ ضعفی هم دارند که باید زمینه رفع آنها در دوره‌های بعد فراهم سازیم، گفت: همه ما قبول داریم به واسطه پاره‌ای از عملکرد‌ها در برخی شورا‌ها و دوره‌ها به پیکره شور‌ها که ریشه در قانون اساسی دارد لطمه وارد کند این مهم را نباید نادیده بگیریم.

فیلتر علمی برای نامزد شدن در انتخابات شورا‌ها گذاشته شود

زارعی کوشا افزود: معتقدیم باید فیلتر علمی برای نامزد شدن در انتخابات شورا‌ها گذاشته شود تا این فضا در اختیار کسانی قرار گیرد که ضمن دارا بودن تخصص کافی آشنایی کامل در باره رسالت و وظایفی که براساس قانون به عهده دارند داشته باشند.

استاندار کردستان با بیان اینکه بسیاری از وعده‌های نامزد‌ها در دوران تبلیغات انتخاباتی شورا‌ها بعضا هیچ سنخیتی با وظایف شورا‌ها ندارد، گفت: متاسفانه این وعده‌ها به نوعی مطالبه مردمی از حاکمیت می‌شود و وقتی این وعده‌ها تحقق پیدا نمی‌کند نگاه و ذهنیت مردم نسبت به مجموعه حاکمیت را تضعیف می‌کند.

مرزداری و وفاداری به انقلاب ویژگی بارز مردم کردستان است

وی تصریح کرد: استان کردستان یکی از اصلی‌ترین و قدیمی‌ترین زیستگاه‌های ایرانیان است و به نوعی کرد‌ها یک ریشه ۱۰۰ درصد ایرانی دارند و هیچ مناقشه‌ای نیست که همه کرد‌ها در هر جای جهان هستند ایرانی هستند.

استاندار کردستان تصریح کرد: این منطقه در طول تاریخ شاهد اتفاقات زیادی بوده و همواره این مردم مردمان به شدت وفادار مرزدار و غیرت‌مند بوده‌اند که در برابر هجمه‌های دشمنان در دوران جنگ تحمیلی شجاعانه ایستادند.

زارعی کوشا اضافه کرد: مردم کردستان در دوران دفاع مقدس یکی از استان‌هایی بود که به شدت درگیر با دشمنان بعث و ضد انقلاب بود، اما به واسطه زمان‌شناسی و آگاهی و بصیرت مردم دشمن اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک این خطه توسط دشمنان اشغال شود.

تردد رائران اربعین در استان رشد گردشگری را به همراه دارد

وی به نگاه ویژه دولت سیزدهم به ویژه رییس جمهور شهید به کردستان هم گریزی زد و گفت: در دولت رییس جمهور شهید به واسطه نگاه ویژه‌ای که به این خطه صورت گرفت، اتفاقات خوبی در کردستان رقم خورد و بسیاری از پروژه‌های بر زمین مانده به نتیجه و سرانجام رسید.

زارعی‌کوشا به وجود ۱۸ نوع ماده معدنی ارزشمند و ظرفیت‌های گردشگری در این استان هم پرداخت و افزود: رشد گردشگری در این دولت به بیش از ۲۰ برابر دروان کرونا رسیده است، که یکی از مهمترین دلایل آن انتخاب مرز باشماق به عنوان مرز باشماق به عنوان مرز تردد زوار امام حسین (ع) بوده است.

استاندار کردستان گفت: در شرایطی که تفکر تکفیری‌ها و سلفی‌ها به دنبال ایجاد اختلاف در استان بودند به برکت حضور زائران اربعین شاهد تحکم هرچه بیشتر وحدت بین سنی و شیعه در این استان هستیم.

برچسب ها: شورای شهر ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.