معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان تهران از ارائه خدمات مشاوره به ۱۲ هزار و ۳۱۷ مددجوی تهرانی در ۳ ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، مهدی سلامی با اعلام گزارشی از عملکرد این نهاد در بخش خدمات مشاوره، گفت: کمیته امداد به منظور ارتقاء سطح آگاهی مددجویان و ایجاد توانایی‌های لازم در جامعه هدف به منظور پیشگیری و حفظ سلامت روانی مددجویان اقدامات مختلفی را در طول سال انجام می‌دهد.

وی افزود: ارائه خدمات مشاوره در قالب مشاوره ازدواج، امور تحصیلی و خانوادگی با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و بهداشت روانی مددجویان تحت حمایت و فرزندان آنان انجام می‌شود.

سلامی با بیان اینکه در ۳ ماهه نخست سال جاری، ۵ هزار و ۹۴۸ مددجوی تحت حمایت از خدمات مشاوره‌ای بهره‌مند شده اند، بیان کرد: این خدمات شامل مشاوره فردی و گروهی بوده و در همین جهت ۴ هزار و ۵۸۱ نفر از مشاوره فردی و ۱۳۶۷ نفر از مشاوره گروهی بهره‌مند شدند.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان تهران ادامه داد: در همین مدت زمان نیز ۱۱۷۲ مددجو نیز از آموزش‌های پیشگیرانه مهارت‌های زندگی، ارتباط مؤثر .. نوجوانان، سواد رسانه و فضای مجازی، فرزند پروری و ... برخوردار شده اند.

وی گفت: همچنین در سال گذشته ۱۲ هزار و ۳۱۷ مددجوی تحت حمایت از خدمات مشاوره فردی و گروهی بهره‌مند شده اند. ۳ هزار و ۵۳۶ مددجو نیز از دوره‌های آموزش پیشگیرانه آسیب‌های روحی و روانی به ترتیب اختلال اضطراب، افسردگی و وسواس برخوردار شدند.

سلامی به راه اندازی کلینیک راه زندگی (رز) در کمیته امداد استان تهران اشاره کرد و گفت: همه خدمات این مجموعه برای مراجعین مددجویی رایگان و برای سایر مراجعین با تخفیف ۵۰ درصد، نسبت به تعرفه‌های سازمان نظام روانشناسی ارائه می‌شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار