معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و سفیر چین در ایران بر گسترش همکاری‌ها در حوزه حقوقی و قضایی و مقابله با یک‌جانبه‌گرایی آمریکا تاکید کردند.

زونگ پی وو، سفیر چین در تهران با کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد.

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه در این دیدار با اشاره به نقاط مشترک بین دو کشور، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران و چین سابقه همکاری طولانی دارند و دو کشور مستقل و مخالف با یک‌جانبه‌گرایی، مخالف اِعمال اقدام‌هایی مانند تحریم و تهدید به زور و مخالف استفاده سیاسی و ابزاری از حقوق بشر هستند.

غریب‌آبادی در ادامه ضمن تشکر از اتخاذ مواضع مستقل از جانب دولت چین در حوزه‌های مختلف در عرصه بین‌المللی، تصریح کرد: چین همواره با اتخاذ مواضعی در راستای منافع کشور‌های مستقل و در حال توسعه و ایجاد ظرفیت‌های مناسب در حوزه دیپلماسی و اقتصادی در برخی مناطق جهان، تاثیرات قابل توجهی بر موضوع‌های مهم جهانی داشته است؛ جمهوری اسلامی ایران محدودیتی برای توسعه روابط دوجانبه با چین قائل نیست و ظرفیت‌های بالایی در حوزه‌های گوناگون برای افزایش و توسعه همکاری‌ها وجود دارد.

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه همچنین تاکید کرد: ما وظیفه داریم رویکرد دوگانه و استاندارد‌های تبعیض‌آمیز آمریکا و دولت‌های غربی در زمینه حقوق بشر را برای جهانیان افشا کنیم؛ همکاری‌های خوبی بین ایران و چین در حوزه حقوق بشر در سطح دوجانبه و بین‌المللی وجود دارد و طرفین مصمم به مقابله با رویکرد‌های سیاسی و تبعیض‌آمیز در این حوزه هستند.

وی با راهبردی خواندن روابط دو کشور و با اشاره به اهمیت ویژه رئیس‌جمهور منتخب برای توسعه روابط با چین، بر آمادگی ایران برای توسعه تعاملات و همکاری‌های با چین در حوزه قضایی تاکید کرد.

سفیر چین نیز ضمن تصریح به مواضع مشترک ایران و چین در بسیاری از مسائل بین‌المللی، روابط دو کشور را راهبردی خواند و بر اهمیت برنامه جامع راهبردی میان دو کشور در این راستا تاکید کرد.

وی ضمن تایید ضرورت تقویت تعاملات در حوزه حقوق بشر، بر آمادگی کشورش برای تبادل تجربیات در حوزه قضایی و تقویت و توسعه همکاری‌ها در این حوزه تاکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار