رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: سران عشایر نقش آفرینی بسیار مهمی در ایجاد فضای صلح و سازش میان اقوام دارند و ظرفیت ارزشمندی برای تقویت سنت‌های حسنه در جامعه هستند.

حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی گفت: نهاد مردمی شوراهای حل اختلاف با مشارکت و همکاری سران عشایر، معتمدان، ریش سفیدان و انسانهای پرتلاش و صبور، صلح، گذشت و بخشش را در میان مردم ترویج  و مشارکت مردم را در امر اصلاح ذات البین تجلی می بخشد و لذا تأثیرگذاری شوراهای حل اختلاف با استفاده از ظرفیت های موجود استان در صلح و سازش بر کسی پوشیده نیست.

او می‌گوید: این شورا از سران عشایر و افراد توانمند در امر صلح و سازش و حل و فصل دعاوی و مشکلات مردم تشکیل و زیر مجموعه مجمع صلح خوزستان بشمار می رود  و  مجمع صلح جایگاه ویژه ی در استان دارد و بزودی اساسنامه آن ثبت خواهد شد.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: یکی از سیاست های مهم شورای سیاستگزاری عشایر  عشایر خوزستان انجام فعالیت های ابتکاری و نوآورانه در امور اجتماعی، از جمله ترویج فرهنگ عفو و گذشت، مبارزه با سنت های غلط مانند  تیراندازی در مراسمات، پیشگیری از وقوع درگیری و نزاع بین طوایف، ترویج سنت ارزشمند رايه العباس و خون بست می باشد و بزرگان و سران عشایر باید در این شورا کارها و فعالیت های اثرگذاری انجام و جایگاه صلح و سازش در استان را ارتقا دهند.

حجت الاسلام امانت بهبهانی در ادامه خوزستان را مهد تمدن، ایثار، فداکاری، شهادت و صلح و سازش دانست و عنوان کرد: استفاده از ظرفیت آیین ها و برنامه های مذهبی و ملی، همواره با مشارکت و همکاری تمامی اقوام و عشایر، موجب ایجاد امنیت، آرامش، کاهش جرایم و آسیب های اجتماعی در استان می شود.

وی به پویش فرهنگی به حرمت خادم الرضا می بخشم، پویش سنت رايه العباس به عشق حضرت ابوالفضل العباس می بخشم و پویش عدم تیراندازی در مراسمات اشاره کرد و بیان داشت: با آغاز این پویش های فرهنگی، آثار فراوانی در جهت ترویج و گسترش فرهنگ صلح و سازش، عفو، گذشت و ببخشش و همچنین مذمت و مبارزه با سنت غلط و ناپسند تیراندازی، بین افراد جامعه خواهد داشت.

این مقام قضایی با اشاره به کسب رتبه اول کشوری این معاونت در اجرای برنامه های عملیاتی و روابط عمومی در سال ۱۴۰۲ گفت: با تلاش و همت همکاران خستگی ناپذیر این مجموعه، در سال گذشته معاونت توسعه حل اختلاف استان توانست با کسب رتبه برترکشوری در نحوه اجرای خیلی خوب و مضاعف برنامه های عملیاتی و همچنین فعالیت های اثرگذار روابط عمومی در امر تولید خبر و اطلاع رسانی، منجر به ارتقا جایگاه این استان در سطح کشور شد.

حجت الاسلام امانت بهبهانی در ادامه ضمن گرامیداشت سالروز رحلت امام خمینی (ره)، قیام خونین ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ و یاد و خاطره شهدای خدمت، شهید آیت الله رئیسی و هئیت همراه، انتخابات را مظهر مردم سالاری دینی برشمرد و تصریح کرد: تبلور دین، امنیت، اقتدار و رفع مشکلات کشوردر حضور حداکثری مردم در انتخابات است و مشارکت پرشور مردم در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب فردی در تراز دولت انقلابی، ولایی و مردمی، موجبات یأس و ناامیدی دشمنان و ضامن امنیت ملی و اقتدار کشور خواهد شد.

در این نشست تعدادی از اعضای این مجمع ضمن تقدیر فراوان از ابتکار معاون قضایی و رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان در تشکیل این شورا به بیان دیدگاه ها، نظرات و پیشنهادات خود پیرامون موضوعات مختلف این مجمع پرداختند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.