رضایی گفت: انتظار داریم حاجی ایرانی در اولین فرصت آزاد شود و از مقامات عربستان توقع داریم در شان مسلمانان با حجاج بیت‌الله الحرام برخورد کند.

ابراهیم رضایی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره حاجی بازداشت شده ایرانی در عربستان سعودی گفت: بازداشت حاجی ایرانی در سفر حج اتفاق خوشایندی نیست چون حجاج ما بالاخره در وهله مهمان این کشور هستند و این رسم میزبانی نیست.

وی اظهار کرد: از مقامات عربستان سعودی توقع داریم با توجه به اینکه روابط دو کشور برقرار شده در شان مسلمانان با حجاج بیت‌الله الحرام و مهمانان حریم امن الهی برخورد کند.

 نماینده مردم دشتستان در مجلس بیان کرد: انتظار داریم حاجی ایرانی در اولین فرصت آزاد شود البته وزارت خارجه و سازمان حج و زیارت تلاش‌هایی را برای آزادی وی آغاز کرده‌اند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: با توجه به اینکه روابط دو کشور از سر گرفته شده و مقامات سیاسی هر دو کشور بر دوستی و برادری تاکید می‌کنند انتظار ما این است مواردی مثل بازداشت حاجی ایرانی اخلالی در روابط دوجانبه ایجاد نکند.

علیرضا عنایتی سفیر ایران در عربستان سعودی روز گذشته در صفحه ایکس نوشت: سخن از ادامه بازداشت یک حاجى ایرانى در عربستان است. براى آزادى ایشان تلاش شد و مى شود. البته دو حاجى مانده از بازگشت به ایران داریم.

وی افزود: دیگرانى هم بودند که به لطف خدا و زحمات سرکنسولگری جده و سازمان حج مشکل آنها در طول حج، حل شد. اقدام وزارت خارجه و سفارت وکنسولگرى ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار