عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی درباره روند انتخاب اعضای کابینه چهاردهم نکاتی را بیان کرد.

محمدصادق جوادی‌حصار عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره روند انتخاب اعضای کابینه چهاردهم گفت: این اولین بار است که معرفی کابینه دولت از سوی گروهها، احزاب، سمن‌ها و ستاد‌های انتخاباتی و افراد متخصص و علمی کشور صورت می‌گیرد.

جوادی‌حصار افزود: این یک تقاضا از سوی دولت است تا هر فردی که خود را واجد شرایط می‌داند، معرفی کند؛ لذا کثرت مراجعه به معنای سهم‌خواهی نیست و به نوعی انباشت سرمایه در بیرون از دولت هم تلقی شود.  

وی ادامه داد: بسیاری از استعداد‌ها به دلایل نامعلوم تا امروز امکان خدمت نداشتند و اکنون تقاضای انجام خدمت دارند. این  افراد زمانی هم که پای ستاد‌های آقای پزشکیان آمدند همه امید پیروزی نداشتند، اما پای کار آمدند، تلاش کردند و خدا هم کمک کرد.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی ادامه داد: اینکه بگوییم سهم خواهی صورت گرفته است نباید از جنبه مذموم به این موضوع نگاه کنیم. همه افراد اگر خردمندانه نگاه کنند و خود را با دیگران مقایسه کنند، اگر افراد دیگر را برتر و شایسته‌تر دیدند پا پس بکشند و کمک کنند دولت شایستگان ایجاد شود، آن زمان چیزی به نام سهم خواهی معنا ندارد.

جوادی‌حصار افزود: من گمان میکنم که این اتفاق می‌تواند یک مجموعه ارزشمند از نیرو‌هایی را تشکیل دهد که تا امروز کمتر دیده شده اند یا توسط فیلتر‌های مشخصی اجازه حضور نداشتند. این اقدام میتواند بانکی از نیرو‌های کارآمد در اختیار دولت قرار دهد.

او اضافه کرد: تا امروز، چون این امر معمول نبوده است کمی نامتجانس است و پیشتر هر رئیس جمهوری با دور و اطرافیان خود عده‌ای را معرفی میکردند و به مجلس معرفی میکردند.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی ادامه داد: تصورم این است که خود مجلس هم به این راهبرد اقبال دارد و کمک خواهد کرد تا نیرو‌های شایسته که دیده نشده‌اند امکان خدمت بیابند.

جوادی‌حصار گفت: این اقدام اگر با افراط و تفریط همراه نشود اقدام مناسبی خواهد بود. آرزو میکنم که یک دولت شایسته این اعتماد و متناسب با شرایط ویژه کشور سر کار بیاید و در توسعه به روز آمدی برسیم و بتوانیم مشکلات را حل کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار