معاون علمی دولت سیزدهم مطرح کرد: خیلی مهم است معاون علمی بتواند با نسلی حدودا ۲۰ تا ۴۰ ساله ارتباط درست بگیرد، بنابراین جوان بودن یک شاخص جدی است.

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در آستانه آغاز دولت چهاردهم و پایان کار سیزدهمین دولت جمهوری اسلامی مطرح کرد: یقین و امید دارم دارم در دولت چهاردهم معاون علمی بعدی معاونی خواهد بود کاملا علاقمند، کاردان و پرانرژی تا مسیری که در این سال‌ها توسعه پیدا کرده را توسعه دهد و بتواند گامی بلند‌تر از گام این چهار دوره بردارد.

او درباره ویژگی‌هایی که یک معاون علمی و فناوری لازم است داشته باشد، بیان کرد: امیدوارم معاون علمی رئیس جمهور بعدی  ۴ ویژگی داشته باشد؛ چرا که معتقدم هرکسی که در این سمت قرار بگیرد لازم است این ۴ ویژگی را داشته باشد تا بتواند این جریان را همراهی کند.

دهقانی گفت: اولین شاخص این است که جوان باشد. ما در معاونت علمی نیاز به مدیر جوان داریم. خیلی مهم است معاون علمی بتواند با نسلی که ۲۰ تا ۴۰ ساله هستند ارتباط درست بگیرد، بنابراین جوان بودن معاون علمی یک شاخص جدی است که انتظار می‌رود به آن توجه بیشتری شود.

او افزود: شاخص بعدی اینکه معاون علمی حتما باید یک شخصیت غیرسیاسی باشد، در معاونت علمی همه شرکت‌ها و مجموعه‌ها به عنوان پیشرانان و موتور‌های محرک اقتصاد دانش بنیان کشور حرکت می‌کنند. در چهار دوره‌ای ک معاونت علمی شکل گرفته تمام تلاش معاون علمی این بوده که سوگیری سیاسی نداشته باشد. این مهم است، چون حوزه علم  و فناوری باید بدون سوگیری سیاسی پیش برود.

معاون علمی و فناوری ریاست جموری در دولت سیزدهم درباره شاخص سوم مطرح کرد: با توجه به اینکه معاون علمی با دانشگاه ها، اساتید دانشگاه ها، دانشجویان، محققان و پژوهشگران دانشگاهی ارتباط بسیار توسعه مندی دارد خوب است که دارای حداقل درجه دانشیاری یا استاد تمامی باشد تا بتواند با شبکه علمی دانشگاهی ارتباطات خیلی خوبی را توسعه دهد.

دهقانی فیروزآبادی با تاکید بر شاخص چهارم بیان کرد: فکر می‌کنم مهم‌ترین شاخص این است که معاون علمی حتما در زیست بوم علم و فناوری کشور تجربه داشته باشد. خیلی مهم است معاون علم و فناوری تجربه هرچند کوچک به عنوان رئیس یک پارک، یک مرکز رشد، یک شرکت دانش بنیان داشته باشد یا مسئولیت و کمک به یک شتابدهنده را تجربه کرده باشد؛ همچنین حتما با ادبیات و موضوعیت‌های زیست بوم فناوری، اعضا و المان‌هایی که در این زیست بوم وجود دارد آشنایی داشته باشد. ساختار‌های علم و فناوری کشور را خوب بشناسد و بتواند پرتوان در کشور کار کتد.

او در پایان گفت: بسیار خوشبین هستم و این آرزوی ما و افتخار جمهوری اسلامی است که دولت چهاردهم بتواند در راستای توسعه اقتصاد، فرهنگ، آرامش و رفاه مردمی که شایسته بهترین‌ها هستند، موفق‌تر و پرشتاب‌تر حرکت کند.

خبرنگار: فاطمه کربلایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار