دبیرکل فدراسیون فوتبال گفت: دوستان در شرکت توسعه قول دادند که ورزشگاه آزادی زودتر از نیم‌فصل آماده شود.

هدایت ممبینی دبیرکل فدراسیون فوتبال در جلسه استانداردسازی ورزشگاه‌ها درباره اینکه آیا باشگاه‌ها پیگیر این ماجرا هستند یا خیر؟ عنوان کرد: امروز هشتمین جلسه جهت استانداردسازی ورزشگاه‌های لیگ برتر را برگزار کردیم. خوشبختانه این انگیزه در همه باشگاه‌ها وجود داشت و در جلسه امروز، مدیران کل استان‌هایی که درگیر مسابقات لیگ برتر هستند، حضور داشتند و این نشان می‌دهد همیتی ایجاد شده تا استانداردسازی و الزامات AFC و فدراسیون فوتبال ایران را به یک نقطه استاندارد برسانیم. در یک ماهی که این کارگروه تشکیل شده رشد خیلی خوبی در کار‌ها داشتیم. بعضی کار‌های جزئی انجام شده و برخی هم در حال انجام است و فکر می‌کنم نسبت به فصل قبل حتما تفاوت‌ها را احساس خواهیم کرد.

او درباره وضعیت ورزشگاه آزادی و بازدید مهدی تاج و همچنین ورزشگاه تختی برای میزبانی از استقلال و پرسپولیس عنوان کرد: می‌دانید ورزشگاه‌هایی که در اختیار ماست شاید به لحاظ استانداردی به روز نباشند. در تمام دنیا ورزشگاه‌های مختص فوتبال را می‌بینیم که تماشاگران خیلی راحت بازی را از نزدیک می‌بینند و امکانات خوبی دارند. با استاندارد‌های دنیا از نظر نور، کیفیت چمن و سکو‌ها خیلی فاصله داریم و اینکه بخواهیم تمام ورزشگاه‌ها را به سطح استاندارد‌های بین‌المللی برسانیم، خیلی سخت است، اما سعی کردیم برخی ضعف‌هایشان را برطرف کنیم. امیدواریم که اگر قرار است ورزشگاهی ساخته شود با استاندارد‌های روز دنیا ساخته شود و مخصوص فوتبال باشد. در خیلی از جا‌های دنیا پیست تارتان کنار زمین را نداریم و منسوخ شده است. باید این کار‌ها را در آینده ببینیم. الان تکنولوژی طوری شده که در فرصت کم یک ورزشگاه ساخته می‌شود. نزدیک بیشتر از یک سال است که درگیر آماده سازی ورزشگاه آزادی هستیم. ما انتظار داریم این ورزشگاه با این مسابقاتی که داریم مانند استقلال و پرسپولیس در لیگ نخبگان و همچنین بازی‌های تیم ملی با حضور تماشاگران برگزار شود و خیلی زودتر بازسازی شود.

ممبینی درباره اینکه اعلام شد قرار است تمام بازی‌های استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه تختی برگزار شود بیان کرد: باید در تهران ورزشگاهی که کنار آزادی باشد، داشته باشیم. شاید مجبور باشیم در هفته سه بازی را در تهران برگزار کنیم. شاید سخت باشد ولی ایده خوبی است که در صورتی که مشکلات ورزشگاه تختی را برطرف کنیم از این ورزشگاه هم استفاده کنیم تا زمانی که همزمان تیم ملی، استقلال و پرسپولیس بازی داشتند مشکل نداشته باشیم.

آیا احتمال برگزاری بازی در ورزشگاه پاس قوامین بدون حضور تماشاگران وجود دارد؟ ممبینی در پاسخ به این سوال گفت: این خیلی بد است. نه! در جلسات اولیه‌مان هم اعلام کردیم در این ورزشگاه از حضور تماشاگران محروم هستیم. این برای فوتبال ما زشت است و انگیزه مسابقه زیر سوال می‌رود.

او درباره زمان بهره برداری از ورزشگاه آزادی گفت: دوستان در شرکت توسعه قول دادند که ورزشگاه آزادی زودتر از نیم‌فصل آماده شود ولی انتظار جامعه فوتبال این است که حداقل چندین ورزشگاه استاندارد و به‌روز داشته باشیم. حیف است که با این همه هوادار ساختار ورزشگاه‌های ما قدیمی باشد. امیدوارم دولت محترم به امید خدا تدابیری بیاندیشد که فوتبال‌دوستان از داشتن امکانات خوب لذت ببرند.

آیا شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی هزینه خرید دستگاه‌های VAR را که از طریق وزارت ورزش تامین شده، در اختیار فدراسیون فوتبال قرار داده یا نه؟ ممبینی گفت: تا این لحظه هیچ پولی به حساب فدراسیون فوتبال واریز نشده است. با توجه به الزاماتی که داریم باید VAR را به فوتبال کشور بیاوریم. مشکلات زیادی داریم که در آینده بازگو خواهم کرد. دولت محترم ۱۱۰ میلیارد برای VAR در نظر گرفت و، چون فدراسیون فوتبال ذی‌حساب ندارد، پول به حساب وزارت ورزش رفت. متاسفانه این پول تا امروز علی‌رغم جلسات متعددی که داشتیم به خاطر بروکراسی اداری واریز نشده است.

دبیرکل فدراسیون فوتبال درباره اینکه آیا شرکت توسعه یا وزارت ورزش برای پرداخت این پول مقاومت می‌کنند، گفت: همه یک مجموعه هستند. متاسفانه بروکراسی اداری باعث شده این مشکلات را داشته باشیم. خیلی از این وضعیت نگران هستیم. پولی که کمتر از سه هفته تخصیص داده شده، ۱۰ ماه است نتوانسته‌ایم، دریافت کنیم. امیدوارم این مشکل حل شود و وزیر ورزش هم دوست دارد این اتفاق زودتر بیفتد. از این نوع رفتار‌های اداری در ورزش کشور نگران هستیم. پولی که کمتر از یک دقیقه جابجا می‌شود، ۱۰ ماه است به هر دلیلی انجام نشده، چون ممکن است دوستان موارد قانونی بیاورند.

ممبینی اعلام کرد که «فدراسیون فوتبال می‌تواند پول دستگاه‌های VAR را پرداخت کند» و ادامه داد: یک مژده به هواداران فوتبال بدهم. فدراسیون فوتبال از منابع درآمدی خودش پول دستگاه‌های VAR را ذخیره کرده است. اگر به امید خدا در ورود دستگاه‌ها مشکلی پیش نیاید دیگر خیلی دل نگران آن پول نیستیم و هروقت دوستان در شرکت توسعه و وزارت ورزش خواستند پول را واریز کنند، دغدغه‌ای نداریم، ما با تلاش همه جانبه در فدراسیون بحث مالی را برطرف کردیم.

او درباره محل برگزاری بازی مقابل قرقیزستان همچنین گفت: در ۴۸ ساعت آینده جلساتی داریم که به امید خدا تصمیم‌گیری می‌کنیم. اگر به این نتیجه برسیم که ممکن است برای میزبانی این بازی در ورزشگاه آزادی به مشکل بربخوریم، ورزشگاه جایگزین را معرفی می‌کنیم. این بازی قطعا داخل کشور برگزار می‌شود و هیچ نگرانی‌ای وجود ندارد.

دبیرکل فدراسیون فوتبال درباره امکان شروع فصل جدید لیگ برتر بدون دستگاه VAR گفت: ممکن است هفته‌های اول VAR نباشد. مباحثی مانند جابجایی دستگاه، گمرک، نصب و راه اندازی داشته باشیم. ممکن است با تاخیر وجود داشته باشد. اجازه دهید ما تاریخ دقیق نگوییم که خدای ناکرده فردا زیرسوال برویم ولی یکی از اولویت‌های همه اعضای فدراسیون بحث VAR است، به امید خدا بتوانیم خبر‌های خیلی خوب و جذابی را در هفته‌های آتی داشته باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۰۱ مرداد ۱۴۰۳
بی عرضه ها var از مد افتاده شما هنوز دنبال اون هستید
آخرین اخبار