دو نماینده مجلس فرانسه خواهان محرومیت اسرائیل از مسابقات المپیک ۲۰۲۴ پاریس شدند.

دست اسرائیل به خون کودکان غزه آغشته است و نباید در المپیک شرکت کند، این اظهارات امریک کارون، نماینده مجلس ملی فرانسه است. اسرائیل از آغاز جنگ علیه مردم غزه نزدیک به ۳۹ هزار فلسطینی را به شهادت رسانده که ۷۰ درصد قربانیان زنان و کودکان هستند.

مسابقات المپیک ۲۰۲۴ پاریس ۵ مرداد آغاز می‌شود. از ماه‌های گذشته چندین کمپین برای تحریم ورزشکاران اسرائیل در این مسابقات بین المللی به خاطر نسل کشی در غزه ایجاد شده است. کمیته بین المللی المپیک تا الان رفتاری دوگانه در این زمینه داشته، چون ورزشکاران روسیه را به خاطر جنگ علیه اوکراین محروم کرده، اما در قبال اسرائیل چنین تصمیمی نگرفته است. از زمان آغاز جنگ علیه غزه، ارتش رژیم صهیونیستی بیش از ۲ هزار ورزشکار فلسطینی را شهادت رسانده است.

 پورت، نماینده دیگر نماینده مجلس فرانسه می‌گوید که «ورزشکاران اسرائیلی در پاریس مورد استقبال آنها نیستند» و «به خاطر جنگ علیه مردم بی گناه آنها شایسته حضور در المپیک نیستند». کارون نماینده مجلس ملی فرانسه معتقد است که اسرائیل علیه مردم بی دفاع غزه جنگی نابرابر را ادامه می‌دهد و در حال «کشتار افراد بی گناه است و این به شدت با منشور مسابقات المپیک متناقض است».

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۵:۲۰ ۰۱ مرداد ۱۴۰۳
احتمال داره فرانسه آشوب بشه ،فرانسه بنفعشه که اونها را ممنوع کنه وگرنه خودش تاوان میدهد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۰۱ مرداد ۱۴۰۳
اگه راش بدن واقعا برای المپیک فاجعس، اسمشو باید گذاشت بازی های کودک کشی 2024
آخرین اخبار