مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۰۵ امامزاده و بقعه متبرکه استان هدف گردشگری مذهبی به ویژه در فصل تابستان قرار دارد.

حجت‌الاسلام حسن امیری اظهار داشت: در استان ۱۰۵ بقعه متبرکه و امامزاده وجود دارد که در کنار ظرفیت گردشگری مذهبی و ارادتی که زائران نسبت به خاندان نبوت دارند، ظرفیت گردشگری طبیعی نیز در جوار امامزادگان استان وجود دارد.

وی افزود: بسیاری از بقاع متبرکه و امامزادگان استان در مناطق خوش آب و هوا و ارتفاعات با چشم‌انداز خوب واقع شده‌اند که اگرچه می‌شد از این ظرفیت در راستای توسعه گردشگری استان بهره گرفته شود، اما به سبب زیرساخت‌های نامناسب، این ظرفیت همچنان در استان مغفول مانده است.

حجت الاسلام امیری با بیان اینکه امامزادگان استان منابع پایدار مالی ندارند و اعتبارات دولتی اختصاص یافته به این بخش بسیار ناچیز است، اضافه کرد: بسیاری از امور امامزادگان و زیرساخت‌هایی که تاکنون ایجاد شده با نذورات مردم انجام شده هرچند در سال‌های اخیر به سبب همه‌گیری کرونا و مسائل اقتصادی میزان نذورات نیز کاهش یافته و جوابگوی نیاز‌ها نیست.


بیشتر بخوانید


وی با اشاره به اجرای ۴۰ برنامه فرهنگی، اجتماعی و قرآنی در بقاع متبرکه استان ویژه زائران و گردشگران بیان داشت: تلاش ما بر این است با همین اعتبارات محدود و اندک نیز میزبانی خوبی از گردشگران و زائران داشته باشیم، اما اگر بخواهیم گردشگری استان را رونق دهیم باید به این بخش توجه بیشتری در حوزه زیرساخت‌ها شود.

حجت الاسلام امیری با بیان اینکه بقاع مبترکه این استان سالانه میزبان حدود ۲ میلیون زائر است، افزود: حجم زیادی از زائران در مناسبت‌های ملی مذهبی نظیر عید نوروز، اعیاد شعبانیه، ماه رمضان و محرم و صفر است به‌طوری‌که در نوروز امسال۲۰۰ هزار زائر از بقاع متبرکه استان زیارت کردند.

وی بیشترین تعداد زائران بقاع متبرکه استان را به ترتیب مربوط به امامزاده حمزه‌علی، حلیمه و حکیمه خاتون، سید بهاالدین شیخ‌شبان، باباپیراحمد و سید محمد بارده عنوان کرد و گفت: ۲ امامزاده حمزه‌علی و حلیمه و حکیمه خاتون امامزادگان شاخص کشوری هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار