مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در ۴۵ امامزاده و بقعه شاخص استان تا پایان ماه صفر (۱۴ شهریور) میزبان عزاداران حسینی است.

حجت‌الاسلام حسن امیری اظهار داشت: تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، تبیین اهداف قیام عاشورا با بیان صحیح وقایع نهضت حسینی، اجرای ویژه برنامه‌های مذهبی ماه محرم و اجرای نیات واقفین با موضوع عزاداری امام حسین (ع) و تطابق آن با نیاز‌های روز جامعه از اهداف طرح بصیرت عاشورایی است.

وی افزود: برپایی خیمه‌های معرفت و کرسی‌های تلاوت قرآن کریم با حضور قاریان برتر استان از برنامه‌های سوگواره بصیرت عاشورایی است.

حجت الاسلام امیری تصریح کرد: فضاسازی و سیاه‌پوشی صحن‌ها، نصب تابلو‌های نمایشگاهی، تعویض بیرق گنبد امامزادگان، حضور هیات‌های مذهبی در بقاع متبرکه، اجرای مراسم تعویض پرچم با بیرق شهادت سیدالشهدا، ویژه برنامه احلی من العسل، مراسم شیرخوارگان حسینی، مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورا و شام غریبان برنامه‌هایی است که به میزبانی امامزادگان و بقاع متبرکه استان اجرا می‌شود.

وی از برپایی جلسات تبیینی و مجلس سوگواری امام حسین (ع) در امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون شهرکرد خبر داد و گفت: این مجلس سوگواری هر شب با حضور آحاد مردم برگزار می‌شود که مداحی، روضه‌خوانی و سینه‌زنی و برنامه سخنرانی با حضور اساتید برجسته در آن اجرا می‌شود.


بیشتر بخوانید


حجت الاسلام امیری همچنین با اشاره به فعالیت ۱۵ مبلغ در امامزادگان و بقاع متبرکه استان در ماه محرم و صفر، گفت: مبلغان اعزامی و بومی در امامزادگان شاخص که زائر و مخاطب بیشتری دارند، مستقر شده‌اند تا در این ایام به فعالیت تبلیغی مشغول شوند.

وی در خصوص فعالیت‌های تبلیغی مبلغان در امامزادگان استان در این ایام، تصریح کرد: چندین برنامه به موازات هم در ایام محرم در این اماکن مقدس انجام می‌گیرد از جمله اجرای طرح «نشاط معنوی» ناظر بر برگزاری کلاس‌های تابستانی ویژه کودکان و نوجوانان که باعث جذب این اقشار به امامزادگان می‌شود.

حجت الاسلام امیری با اشاره به اینکه ۱۰۱ امامزاده در چهارمحال و بختیاری به ثبت رسیده است، یادآور شد: خیمه‌های معرفت که در این اماکن مقدس برپا شده با محوریت کلاس‌های معرفت‌افزایی و سرگرمی آماده میزبانی از مخاطبان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار