مدیرکل دفتر سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در برنامه صیانت از جمعیت و خانواده طی ماه‌های اخیر، شاخص سلامت باروری (TFR) در چهارمحال و بختیاری ۱.۲ درصد افزایش یافته است.

حامد مصلحی در سفر به چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: بر اساس آخرین گزارش‌های دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، میزان نرخ باروری در چهارمحال و بختیاری ۱.۰۷ است.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد طی چندماه اخیر در ارزیابی شاخص‌های مرتبط با اجرای برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع، جزو دانشگاه‌های برتر کشور قرار گرفته است.

مصلحی اضافه کرد: هم اکنون ۲۷ میلیون ایرانی تحت پوشش برنامه سلامت خانواده وزارت بهداشت قرار دارند که از این تعداد ۴۰۰ هزار نفر در چهارمحال و بختیاری است.


بیشتر بخوانید


وی با بیان اینکه بازنویسی برنامه سلامت روان مبتنی بر مسائل روز و نیاز جامعه در کشور در مراحل پایانی ادغام قرار دارد، اظهار داشت: هم اکنون بیش از ۱۵۰ نفر از خدمات مرکز سراج (سلامت روانی اجتماعی) فارسان در چهارمحال و بختیاری بهره‌مند هستند.

مصلحی بیان داشت: چهارمحال و بختیاری دارای بیش از یک میلیون نفر جمعیت است که از این تعداد ۳۴ درصد جمعیت آن جوان است و ۱۰.۶ درصد جمعیت آن را سالمندان تشکیل می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار