«بشار اسد» رییس جمهور سوریه در پیامی هشتادمین ساگرد روابط مسکو-دمشق را به «ولادیمیر پوتین» همتای روسی خود تبریک گفت و بر گسترش روابط دوجانبه تاکید کرد.

به نقل از خبرگزاری تاس، بشار اسد در پیامی در تلگرام از طرف دولت و ملت سوریه هشتادمین ساگرد برقراری روابط دیپلماتیک مسکو-دمشق را به ولادیمیر پوتین همتای روسی خود و مردم روسیه صمیمانه تبریک گفت و اعلام کرد روسیه و سوریه با وجود فشار‌های موجود به اصول خود پایبند می‌مانند.

وی تاکید کرد هر دو کشور هشتاد سال است که از یکدیگر حمایت کرده و با وجود همه کارشکنی‌ها و فشار‌ها به اصول میان خود پایبندند.

اسد همچنین در پیام خود به پوتین برای مردم روسیه موفقیت و پیروزی در آینده را آرزو و برای رشد و شکوفایی روابط دو کشور ابراز امیدواری کرد.

رییس جمهور سوریه تاکید کرد مواضع پوتین بر اساس اصول و ارزش هاست و روسیه برای تمامیت ارضی کشور‌ها احترام قائل است.

وی همچنین معتقد است به لطف سیاست‌های مسکو، جهان در حال چند قطبی شدن است.

ولادیمیر پوتین نیز در پیام تبریک خود به این مناسبت اعلام کرد: کشورش حامی اقدامات دولت سوریه در مسیر حفظ ثبات، تمامیت ارضی و امنیت ملی این کشور است.

وی همچنین افزود: مسکو و دمشق در طول سال‌های گذشته با همکاری در زمینه‌های مختلف تجارب ارزشمندی به دست آورده اند و در زمینه مبارزه با تروریسم در سوریه نیز موفق عمل کرده اند.

پوتین در ادامه برای ملت سوریه آرزوی موفقیت و سربلندی کرد.

به نقل از خبرگزاری تاس روسیه؛ سرگئی لاوروف و فیصل مقداد؛ وزیران امور خارجه روسیه و سوریه نیز در پیامی متقابل خواستار توسعه و گسترش همکاری‌های روسیه و سوریه در همه زمینه‌ها شدند. وزرای خارجه دو کشور؛ ابراز امیدواری کردند که روابط دیپلماتیک روسیه و سوریه در همه زمینه‌ها دوستانه و پایدار بوده و توسعه یابد.

منبع: ایرنا

برچسب ها: بشار اسد ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار