استاندار لرستان تأکید کرد: دست‌کم ۵۰ درصد دانش‌آموزان باید به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای گرایش پیدا کنند.

ابوطالب شفقت در حاشیه بازدید از اداره کل آموزش‌وپرورش لرستان، اظهار داشت: هدایت تحصیلی دانش‌آموزان یکی از تأثیرگذارترین مقاطع در توسعه کشور است که والدین باید در این مقطع به نظر معلمان فرزندان خود نگاه ویژه داشته و اعتماد کنند.

وی ادامه داد: باتوجه‌به آگاهی معلمان از روند آموزش دانش‌آموزان قطعاً نگاه ایشان برای انتخاب رشته تحصیلی دانش‌آموزان جامع‌تر و کامل‌تر خواهد بود.

استاندار لرستان با تأکید بر نگاه خاص به رشته‌های فنی و حرفه‌ای به‌عنوان رشته‌های کاربردی و اشتغال‌زا در جامعه، گفت: باتوجه‌به وضعیت بیکاری در کشور انتظار می‌رود دست‌کم ۵۰ درصد دانش‌آموزان به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای گرایش پیدا کنند.

شفقت، بر نقش مهم آموزش‌وپرورش در آینده کشور تأکید کرد و ادامه داد: تمامی دستگاه‌های اجرایی موظف هستند با دانشگاه فرهنگیان و اداره کل آموزش‌وپرورش همراهی و همکاری لازم را داشته باشند.

وی همچنین خطاب به فرهنگیان استان، اظهار کرد: القای مقوله اندیشیدن هرچه بیش‌تر به دانش‌آموزان یکی از رویکردهای عمده معلمان باشد.

استاندار لرستان، افزود: فرایند تقویت فکرکردن در دانش‌آموزان و تبدیل آن به علم و نیازمندی‌های جامعه یک رویکرد مهم برای توسعهٔ کشور است.

شفقت با اشاره به موضوع نقش آموزش‌وپرورش در جهت‌دهی به‌نظام جمهوری اسلامی، عنوان کرد: تمامی ما باید وظیفهٔ خود را بدانیم و به‌خوبی به آن عمل کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.