وزیر بهداشت و درمان گفت: وعده ما افتتاح ۱۰۰۰ تخت در هر ماه تا پایان دولت بود و بسیاری از این پروژه‌ها دارای ۹۰ درصد پیشرفت هستند و ۸۰۰۰ تخت دیگر آماده افتتاح است.

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت و درمان به افزایش ۱۷ هزار تختی ظرفیت بیمارستان‌های کشور در طول سه سال دولت شهید رئیسی اشاره و عنوان کرد: با تلاش دولت شهید رئیسی ۱۴ درصد به ظرفیت تخت‌های بیمارستانی کشور افزوده شده است

وی با اشاره به مرکز پزشکی مرز خسروی گفت: در این مرکز خوابگاه مجهزی ساخته شده که امکان استقرار ۱۰۰ نفر از کارکنان حوزه سلامت و متخصصان را دارد.

وی افزود: برای این مرکز امکانات جانبی مانند آزمایشگاه و عکسبرداری پیش بینی شده بطوریکه آن را به یک بیمارستان کوچک تبدیل کرده است، ضمن اینکه کلینیک‌های مختلفی دارد و بسیاری از کادر درمان و متخصصان به صورت داوطلبانه در اینجا مستقر خواهند شد.

عین اللهی ادامه داد: با توجه به نزدیکی مرز خسروی به عراق و استقبال مردم از این مرز در سال ۱۴۰۱ مرکز فوریت‌های پزشکی خسروی کلنگ زنی شد و به همت اورژانس کشور با یک کار جهادی در کمتر از ۲ سال ساخته شد.

وی با یادآوری مزایای مرز خسروی و نزدیکی آن به بغداد و دیگر شهر‌های عراق پیش بینی کرد که اربعین امسال نزدیک به ۲ میلیون زائر مرز خسروی را برای تردد انتخاب کنند.

وزیر بهداشت تصریح کرد: مرکز فوریت‌های پزشکی مرز خسروی همچنین می‌تواند در خارج از زمان اربعین روزانه دست کم به ۶۰ نفر مسافر و زائر خدمات ارائه کند.

به گفته وی دیگر وظیفه مرکز فوریت‌های پزشکی خسروی پایش مرز از نظر ورود بیماری و نیز نظارت مستمر بر موکب‌ها و تغذیه زوار خواهد بود.

وزیر بهداشت همچنین در خصوص اقدامات دولت سیزدهم در حوزه سلامت گفت: نزدیک به سه سال دولت آیت الله رییسی تحول بسیار زیادی در حوزه سلامت ایجاد کرد به گونه‌ای که در حوزه بیمارستانی نزدیک ۱۷ هزار تخت بیمارستانی افتتاح کردیم یعنی حدود ۱۳ درصد به تخت‌های موجود بیمارستانی پیش و پس از انقلاب که حدود ۱۵۰ هزار تخت می‌شود؛ اضافه شد.

عین اللهی ادامه داد: تا پایان دولت سیزدهم قرار بر این بود که ماهانه هزار تخت بیمارستانی اضافه کنیم و بسیاری از پروژه‌های ما الان بالای ۹۰ درصد پیشرفت دارند به گونه‌ای که تا پایان کار دولت سیزدهم هشت هزار تخت دیگر آماده افتتاح داریم.

وزیر بهداشت، بیمارستان شهرستان سرپل ذهاب در استان کرمانشاه با ۹۰ درصد پیشرفت را نمونه این اقدامات عنوان کرد و گفت: این بیمارستان با کمک خیرین ساخته شده و تا پایان امسال آماده بهره برداری است.

عین اللهی با اشاره به افتتاح سه هزار و ۱۰۰ پروژه بهداشتی مانند خانه بهداشت و مرکز جامع سلامت در کشور در طول کار دولت سیزدهم افزود: بنا بود تا پایان دولت تعداد این مراکز را به چهار هزار و ۴۰۰ مرکز برسانیم.

وی از بیمه رایگان پنج دهک پایین جامعه به عنوان دیگر دستاورد دولت سیزدهم نام برد و گفت: تقریبا نیمی از جامعه ما امروز از خدمات بیمه رایگان بهره‌مند شده اند ضمن اینکه در این دولت درمان کودکان زیر هفت سال نیز رایگان شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.