پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: اگر تاج و قلعه نویی به مسئله انضباطی بیرانوند ورود کنند خوشایند نیست.

مرتضی فنونی زاده پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس  در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره اینکه شایعاتی مطرح شده که تاج و قلعه نویی نمی‌گذارند که علیرضا بیرانوند دروازه بان اول تیم ملی محروم شود، گفت: محرومیتش در اختیار هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال و کمیته انضباطی است. اینکه بیرانوند بیاید تا آخر عمر دروازه بان اصلی تیم ملی باشد این خبر‌ها نیست و دیدید که در جام جهانی،  نیما نکیسا و چند دروزاه بان که ذخیره عابدزاده بودند بازی کردند. فدراسیون فوتبال و کمیته انضباطی در قوانین سخت گیری نمی‌کنند و فقط جرایم نقدی برایشان مهم است. شاید سرمربی تیم ملی بگوید که من به بیرانوند احتیاج دارم و اگر محروم شود کارمان سخت می‌شود. گروه تیم ملی در مسابقات انتخابی جام جهانی آسان است و فرقی نمی‌کند چه کسی درون دروازه تیم ملی قرار می‌گیرد. اگر تاج و قلعه نویی به مسئله انضباطی بیرانوند ورود کنند خوشایند نیست و صورت خوشی ندارد. 

فنونی زاده تصریح کرد: اگر مسئولان بخواهند قانون را رعایت کنند، فسخ قرارداد بیرانوند خلاف قانون بوده و او باید به نوعی محرومیت خود را بگذراند. همبازی‌های بیرانوند هم ناراحت هستند و می‌گویند که زمانی دوزار در باشگاه نبود ایشان پولش را تمام و کمال گرفته است.

درباره وضعیت نقل و انتقالات سرخپوشان اظهار کرد: من شنیدم پرسپولیس باز می‌خواهد بازیکن مراکشی به خدمت بگیرد که خیلی خوب است. مراکش نزدیک اروپا است و بازیکنان قابلی دارد. به هر حال مراکش نزدیک اسپانیا و ایتالیا هستند و بازیکنان خوبی دارد. در حال حاضر پول هست و به درویش بازیکنان خوبی سفارش شده است که ان شا الله این بازیکن بتوانند بیایند و به تیم پرسپولیس کمک کنند.

او افزود: علی علیپور و فرشاد احمد زاده از بازیکنان خودمان بودند و یک مقدار گاریدو بخواهد جوانگرایی کند، اما این ۲ بازیکن فوق العاده باتجربه هستند و در لیگ نخبگان آسیا به دردمان می‌خورند. البته باید از این ۲ بازیکن تشکر کرد که به تیم سابقشان آمدند و خیلی از منابع مالی هم از دست دادند، اما خیلی خوب شد این ۲ بازیکن به پرسپولیس آمدند، چون آل کثیر هم در خط حمله تنها بود. علیپور به ترکیب پرسپولیس اضافه شده، او ۲ دوره آقای لیگ برتر بوده است. به نظرم با حضور علیپور و احمد زاده شاید سیستم گاریدو عوض شود و ۳-۵-۲ و با ۲ فوروارد بازی کند به شرطی که ۳ دفاع مرکزی خوب داشته باشد.

فنونی زاده درباره اینکه شاید علی قلی زاده هم به پرسپولیس بیاید، گفت: قلی زاده بازیکن بسیار خوبی است، اما نمی‌دانم چرا سرمربی تیم ملی از او زیاد استفاده نمی‌کند. قلی زاده جست و گریخته گفته که می‌خواهد به پرسپولیس بیاید و یک مقدار پول رضایت نامه اش زیاد است، که اگر پول برسد و اسپانسر پرسپولیس بتواند منابع مالی را تامین کند، قلی زاده هم به خدمت بگیرند. به نظرم قلی زاده یکی از بهترین بازیکنان در ۱۰ سال اخیر است.

پیشکسوت پرسپولیس درباره اینکه به نظرش چه دروازه بانی را جایگزین بیرانوند کنند، بیان کرد:  رفیعی گلر جوان را داریم  که خیلی خوب است. اخباری در بین گزینه‌های داخلی خیلی خوب است به شرطی که بتوانند رضایت نامه اش را بگیرند. تارتار می‌خواهد ترکیب تیم خود را در گل گهر حفظ کند و اخباری نعمتی برای تیم تارتار است. ان شا الله تارتار یک مقدار مماشات به خرج بدهد و بگذارد اخباری به پرسپولیس بیاید. البته من هم به جای تارتار بودم قبول نمی‌کردم، چون اخباری دروازه بان خوبی است و اگر او در پرسپولیس و استقلال بود اصلا بازی به بیرانوند در تیم ملی نمی‌رسید. او در تیم‌هایی بوده که خط دفاعشان از استقلال و پرسپولیس ضعیف‌تر بودند.

پیشکسوت پرسپولیس درباره اینکه رقم‌های بالایی در فصل نقل و انتقالات به بازیکنان پیشنهاد می‌شود، گفت: زنوزی مالک باشگاه تراکتور فرد متمولی هست و از همه جهات دارد تیم خود را تقویت می‌کند، اما زنوزی از جیب خودش خرج می‌کند و این نکته هم بداند که با آوردن بازیکنان اسمی و یک مقدار پابه سن گذاشته مطمئن باشد که نمی‌تواند موفق باشد و مثل تیم شهباز در دوران قدیم و استیل آذین می‌شود. به نظرم باید بازیکنان تراکتور انسجام داشته باشند و ۶، ۷ بازیکن پرسپولیس در این تیم تبریزی هستند و به نوعی پرسپولیس دوم هستند. با توجه به اینکه این بازیکنان، پرسپولیس را ترک کردند دیگر نباید اسم پرسپولیس را روی آنها بیاوریم.

او درباره اینکه پیوستن رامین رضاییان به استقلال را چطور می‌بیند، گفت: رضاییان در یک مصاحبه اش گفته اگر ۱۰۰ میلیارد تومان هم بدهند من پرسپولیس را ترک نمی‌کنم.  برانکو این بازیکن را خوب شناخته بود که بیان کرد که او را نمی‌خواهد. رضاییان بازیکن قابلی است و آرزوی موفقیت برایش می‌کنم، اما اینکه چند سال پیش بگوید که من به استقلال نمی‌روم این موضوع هواداران را آزرده خاطر کرده است. هواداران ما همه کارشناس هستند و فقط مدرک ندارند و اینها متوجه می‌شوند که چه کسی پیراهن پرسپولیس دوست دارد و چه کسانی دوست ندارند. آقایان یک مقدار معرفت مجتبی محرمی را داشته باشید که به خاطر پول می‌توانست به تیم کشاورز برود، اما نرفت. من یادم می‌آید که آن زمان ۱۲ میلیون تومان هم به او می‌دادند که می‌توانست آن زمان ۳ خانه بخرد نه اینکه اکنون بیاید و در خانه پدری اش بنشیند.

فنونی زاده در پایان گفت: هواداران با این خرید‌هایی که درویش دارد انجام می‌دهد، نگران نباشند. ما در لیگ نخبگان آسیا می‌توانیم از ۶ بازیکن خارجی استفاده کنیم. به نظرم اسم پرسپولیس مهم  و بازیکنی که می‌آید در این تیم بازی می‌کند اینجا برایش سکوی پرتابی شده است. به طور مثال عبدالکریم حسن را  هیچ کدام از تیم‌های قطری نمی‌خواستند، اما او به پرسپولیس آمد و احیا شد و سرش دعوا است. تیم پرسپولیس سکوی پرتاب برخی از بازیکنان داخلی و خارجی  شده است.  

خبرنگار: مریم طایفه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
دشتستان بزرگ
۰۰:۰۰ ۳۱ تير ۱۴۰۳
معلومه که دلال بازی و کارهای کثیف ایناباعث میشه تیم پرسپولیس ضربه بخوره و بودجه بیت المال اینجوری پایمال بشه.کل دنیا فهمیدن که بیرانوند چه خطا وعمل غیرقانونی انجام داده واقعا اینا نمیدونستن ولی آه وناله مردم انشالله یقه اینا را میگیره و اون هم که اینهمه پول را غیرشرعی برد خدا سزاش میده. از خدا می‌خواهیم کسانی که بهر دلیل خیانت ظلم و مردم را دروغ میدن در این کشور بخصوص فوتبال خدای عزیز خار وذلیلشون کنه. آمین یا رب العالمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۹ ۳۰ تير ۱۴۰۳
باید موضوع رو به فیفا و cas ببریم.
Iran (Islamic Republic of)
م‌ج
۲۱:۳۹ ۲۹ تير ۱۴۰۳
چرابی‌عدالتی‌‌چرافوتبال‌مابایدکثیف‌باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۹ ۲۹ تير ۱۴۰۳
چرا لال مونی گرفتن قلعه نوعی وتاج ها؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۲۹ تير ۱۴۰۳
واقعا شرم آوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۲۹ تير ۱۴۰۳
تاج و قلعه‌نویی دلال هستند و اینجا هم دست از دلالی بر نمی‌دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۲۹ تير ۱۴۰۳
ایشون درست میگن هر کسی باید بر حسب جایگاهی که داره حرف بزنه و عمل کنه امور متفرقه جز حاشیه چیزی نخواهد و به ضرر تیم ملی خواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۲۹ تير ۱۴۰۳
باز دوباره این بیسواد حرف زد.
Iran (Islamic Republic of)
کیسه کشم
۰۷:۳۴ ۳۰ تير ۱۴۰۳
به خودت یه نگاهی کن
Iran (Islamic Republic of)
و
۱۱:۴۰ ۲۹ تير ۱۴۰۳
ی وقت مناسب با خود خلوت کن و به خودت در اینکه سن و سال و موهایت را در چه راهی سفید کرده ای پاسخ بده هرچند فرد خوب و بزرگواری هستی اما ی ایراد بزرگ وجود دارد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۲۹ تير ۱۴۰۳
خودت فهمیدی چی گفتی ؟!!!
اصلا با کی صحبت کردی ؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۲۹ تير ۱۴۰۳
فوتبال کشور رو تعطیل کنید پولشو بدید برای ساخت و ساز راه و راه سازی #فوتبال_کثیف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۲۹ تير ۱۴۰۳
سلام
جای بسی تاسف و تاثر است که مدیران ارشد و مربیان تیم ملی که باید الگو نظم و انضباط اداری و مخالف بی قانونی و هوچی‌گری باشند از فردی خاص مانند بیرانوند که مروج تمام مسائل از بالا رفتن قیمت بازیکنان تا بی اخلاقی، اختلاف و شکاف در تیم و ... حمایت کنند ، مدیران ارشد این قانون کائنات را بیاد داشته باشند از هر دست بدهی از آن دست می گیری ، از مکافات عمل غافل مشو ... لطفا این پیام را به آقای تاج و قلعه نویی و سایر دست اندکاران برسانند . با سپاس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۲۹ تير ۱۴۰۳
فنونی زاده ، درست می گوید
لطفا حاشیه امنیت برای متخلفین
درست نکنید حتی اگر بیرانوند باشد !!!
آخرین اخبار