در مراسمی از ۲ پوستر کنگره سراسری شعر دفاع مقدس، مقاومت و جشنواره ادبی یوسف با محوریت داستان کوتاه دفاع مقدس با حضورمسئولان رونمایی شد.

سردار محمد باقر ذوالقدر عضو مجمع تشخص مصلحت نظام و از فرماندهان دوران دفاع مقدس در حاشیه آیین رونمایی از این پوستر‌ها در نشست با پیشکسوتان و فرماندهان گیلانی دوران دفاع مقدس با اشاره به سبقه و پیشگامی گیلانیان در دوران دفاع مقدس در عرصه جبهه و جهاد گفت: این امر نشان دهنده شجاعت و دلاوری گیلانیان است چرا که استان گیلان کیلومتر‌ها از خط مقدم جبهه فاصله داشت ، اما مردمان گیلان با ایثار وشجاعت از خاک کشوردفاع کردند.

وی افزود: امروز دشمن در جنگ فرهنگی ارکان نظام و انقلاب را هدف قرار داده و پیشکسوتان جنگ باید با برنامه ریزی درست و مناسب فرهنگ دفاع مقدس را برای انتقال به آیندگان تبیین و ثبت و ضبط کنند. 

سردار محمد باقر ذوالقدر تصریح کرد: مهم‌ترین رسالت امروز فرماندهان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس افزایش روحیه امید در جوانان و سرمایه‌های اجتماعی است و این مهم باید مورد توجه جدی متولیان امر قرار گیرد.

سرهنگ حسن حبیبی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان هم در این نشست با بیان اینکه گیلان به لحاظ فرهنگ غنی ایثار و شهادت و وجود رزمندگان وایثارگران از جایگاه اثرگذاری در کشور برخوردار است گفت: ۲۰ درصد از جمعیت فعال گیلان در زمان جنگ دردوران دفاع مقدس مشارکت داشتند که باید برای حفظ آثار و اسناد دفاع مقدس در حوزه ایثار و شهادت گیلان گام‌های محکم تری برداشت.


همچنین در این نشست تعدادی از فرماندهان دوران دفاع مقدس دیدگاه‌ها و راهکار‌های خود را در حوزه انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل امروز بیان کردند.

علاقمندان به شرکت در دو رویداد ادبی و فرهنگی کنگره سراسری شعر دفاع مقدس ، مقاومت و جشنواره ادبی یوسف می‌توانند آثار خود را تا ۱۵ مهر به دبیر خانه اداره کل حفظ آثار ونشر ارزش‌های دفاع مقدس در جاده رشت به تهران ارسال کنند.

 

برچسب ها: دفاع مقدس ، جشنواره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.