مدیرکل نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم از صدور بیش از ۱۷۰ مجوز ایستگاه صلواتی در دهه نخست محرم خبر داد و گفت: این تعداد نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

سید محسن میرهادی،مدیرکل نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم در بازدید از ستاد مرکزی خدمت رسانی شهرداری قم به عزاداران حسینی واقع در میدان آستانه در خصوص ساماندهی و صدور مجوز فعالیت ایستگاه‌های صلواتی در سطح شهر قم هم‌زمان با ایام محرم و صفر اظهار کرد: صدور این مجوز‌ها با همکاری سایر نهاد‌ها و دستگاه‌های استان و بر اساس ضوابط و دستورالعمل‌های مشخص طی فرایندی غیرحضوری به‌منظور رضایتمندی و سرعت بخشی صدور مجوز برای متولیان در سامانه الکترونیکی قم‌یار انجام می‌گیرد.

وی نگاه کلی شهرداری قم در صدور مجوز را ایجاد شور و نشاط اجتماعی مردم مشارکت مردم در برنامه‌ها و مناسبت‌های مذهبی دانست و افزود: علاوه بر تسهیل‌گری فرآیند صدور مجوز، توجه به موضوعاتی نظیر نظم و انضباط شهری، ترافیک و تردد وسایل نقلیه، بهداشت و نظافت شهری، مباحث ایمنی و دیگر موضوعات مرتبط در این فرآیند لحاظ می‌شود.

مدیر کل نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم توصیه‌های دستگاه‌های انتظامی و امنیتی را از دیگر وجوه با اهمیت صدور مجوز ایستگاه‌های صلواتی عنوان کرد و گفت: تمرکززدایی از استقرار مواکب و ایستگاه‌های صلواتی در برخی معابر هسته مرکزی شهر، مسیر‌های تردد دسته‌جات و هیأت مذهبی و معابر تجمع عزاداران حسینی از نکاتی بود که با توجه به شرایط مورد تاکید قرار گرفت.

میرهادی با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی صدور مجوز ایستگاه‌ها و مواکب مردمی در دهه نخست محرم سال ۱۴۰۳ در سطح مناطق هشتگانه شهر قم ادامه داد: در این زمینه تا شامگاه روز هشتم محرم بیش از ۱۷۰ مجوز صادر و درخواست‌های جدید تا پایان ماه صفر برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: نحوه فعالیت این ایستگاه‌ها در سطح مناطق هشت‌گانه مورد رصد و پایش و ارزیابی قرار گرفته و در صورت لزوم تمهیدات مورد نظر به اجرا خواهد رسید.

مدیرکل نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به اجرای پویش پاکیزگی به عشق حسین با هدف تنظیف و پاکیزگی محیط شهری از متولیان ایستگاه‌های صلواتی درخواست کرد تا علاوه بر مشارکت و تعامل با مجموعه شهرداری در پاکسازی و ساماندهی محوطه پیرامون ایستگاه‌های صلواتی اهتمام لازم و همکاری را داشته باشند.

میرهادی افزود: در صورت هرگونه درخواست، پیشنهاد و انتقاد در این خصوص می‌توانند با سامانه ۱۳۷ شهرداری که به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی شهروندان است، در اسرع وقت بررسی و رسیدگی خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار