رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی قم با بیان اینکه بعد انسانی عاشورا برای مسیحیان قابل توجه است گفت: امام حسین (ع) قبل از حرکت می‌فرمایند که من به «نوامیس» میروم و می‌نویسند آنجا جایی بوده که به روایتی حضرت عیسی (ع) متولد شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یحیی جهانگیری رئیس نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در قم با حضور در جمع عزاداران هیئت خادم الرضا (ع) تصریح کرد: هرساله برای ایام محرم به خارج از کشور می‌روم و در جمع عزاداران خارج از کشور حضور پیدا می‌کنم، اما امسال این توفیق حاصل نشد و رزق اینجا بود که در خادم الرضا (ع) باشم.

وی افزود: من بعضی از فیلم‌های این هیئت را برای کشور‌های خارجی که می‌فرستم، برایشان جالب است که هیئتی در این مقیاس و با این برنامه ریزی منظم و با این نذر‌ها و حمایت‌های مردمی اتفاق می‌افتد و به قول خارجی‌ها یک مگاهیئت و یک هیئت در مقیاس بزرگ اینجا در ورزشگاه حیدریان قم اتفاق می‌افتد.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی قم با اشاره به توزیع صد هزار غذای نذری در دهه محرم سال گذشته هیئت خادم الرضا (ع) ادامه داد: این امر یک اتفاق بزرگ و یک الگو برای هیئت‌های دیگر می‌تواند باشد و مهم‌ترین نکته آن جذب جوانان است که در این هیئت اتفاق می‌افتد و بالای ۸۰ درصد مخاطبانی که در این هیئت می‌بینیم جوانان یا نسل z هستند که تحلیل‌های متفاوتی در خصوص آن‌ها شنیده می‌شود.

وی اضافه کرد:، اما می‌بینیم که این هیئت توانسته این‌ها رو جمع کند و خدا قوت می‌گوییم به همه عزیزانی که در همه بخش‌های سیاست گذاری این هیئت فعال هستند و باید گفت که هیئت خادم الرضا فقط یک هیئت نیست بلکه یک جریان الگوست که در طول سال هم فعالیت این هیئت چشمگیر چه در قالب عفاف و حجاب، چه در قالب رویداد‌های فرهنگی و اجتماعی دیده می‌شود و هیئتی قابل تکثیر است.

آقای جهانگیری در پاسخ به این سوال که با توجه به فعالیت تبلیغی بین المللی شما، کدام بُعد از ابعاد قیام عاشورا برای خارجی‌ها جالب‌تر و اثرگذارتر است گفت: وقتی در خارج از کشور و حتی کلیسا‌ها صحبت می‌کنیم، بعد انسانی عاشورا برای آن‌ها قابل توجه است و اینکه امام حسین (ع) قبل از حرکت می‌فرمایند که من به «نوامیس» میروم و می‌نویسند آنجا جایی بوده که به روایتی حضرت عیسی (ع) متولد شده است.

وی بیان داشت: روایتی داریم که حضرت عیسی در کربلا و در همان جایی که قبر حضرت عباس (ع) است متولد شده و در تاریخ هم داریم که کربلا مقبره مسیحیان بوده یعنی امام حسین (ع) جایی را هم انتخاب می‌کنند که ویژه است و فقط صرف یک مذهب، فرقه و قبیله نیست و حتی انتخاب این مکان هم رمز دارد و این‌ها ابعاد فرامذهبی و انسانی عاشوراست.

منبع:شفقنا

برچسب ها: امام حسین ، محرم ۱۴۰۳
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار