نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پررنگ بودن فعالیت هیئت‌های مذهبی در قم گفت: شهر قم به معنای واقعی یک حسینیه است.

حجت الاسلام قاسم روانبخش نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از خدمت رسانی شهرداری قم در میان عزاداران حسینی با بیان اینکه نصب سایبان رضایتمندی مردم را بالا برده است، اظهار کرد: اگر مواکب به گونه‌ای نصب شود که در مسیر ورودی‌های شهر چندین مورد وجود داشته باشد اقدامی مناسب است.

وی با اشاره به پررنگ بودن فعالیت هیئت‌های مذهبی در قم گفت: شهر قم به معنای واقعی یک حسینیه است.

روانبخش افزود: پاکیزگی شهر در ایام مناسبت‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار است که این امر نیازمند فرهنگ سازی است، همچنین تابلو‌های تبلیغاتی شهری باید در ایام محرم پیام عاشورا را منتشر کنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: آسیب شناسی برگزاری مراسم می‌توان موجب بهبود شرایط برگزاری در سال آینده شود.

حجت الاسلام روانبخش ابراز داشت: محرم و صفر حادثه ویژه‌ای در جامعه ما است که مشارکت اجتماعی در حد نهایت آن دیده می‌شود.

وی گفت: محرم و صفر اسلام را زنده نگه داشته است چرا که در این ایام فضای کشور تغییر می‌کند و حتی کسانی که از فرهنگ دینی فاصله گرفته‌اند در این روز‌ها خود را به خیمه امام حسین می‌رسانند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: عزاداری و خیمه امام حسین کشتی نجات و چراغ هدایت است و ما نیز از این فرصت باید نهایت استفاده را ببریم. باید کاری کنیم که جذب حداکثری نسبت به عزاداری محرم و صفر اتفاق بیفتد.

روانبخش ادامه داد: مواکب را طوری طراحی کنید که در مسیر ورودی شهر دیده شده و به زائران از همان ابتدای شهر خدمت رسان شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار