مدیر منطقه هفت شهرداری قم به تشریح خدمات این منطقه در تاسوعا و عاشورای حسینی پرداخت و گفت: تلاش شده تا امکانات رفاهی مورد نیاز زائران و مجاوران در شرایط جوی کنونی تأمین شود.

محمد رمضانی،مدیر منطقه هفت شهرداری قم امروز  سه شنبه بیست و ششم تیر در بازدید از ستاد مرکزی خدمت رسانی به عزاداران حسینی واقع در میدان آستانه اظهار کرد: محدوده خدماتی منطقه هفت شهرداری قم در هسته مرکزی شهر و پیرامون حرم مطهر در مناسبت‌های مختلف از جمله ایام عزاداری ماه‌های محرم و صفر، شاهد حضور گسترده مردم، هیئت‌ها و دسته‌جات عزاداری است و خدمات‌رسانی در این محدوده همت ویژه‌ای را طلب می‌کند.

وی افزود: قبل از آغاز ماه محرم تمهیدات ویژه‌ی استقبال از این ماه و برنامه‌ریزی ارائه خدمات مختلف به عزاداران حسینی با آسیب‌شناسی عملکرد سال‌های گذشته انجام و اجرای برنامه‌های مختلف در دستور کار قرار گرفت.

مدیر منطقه هفت شهرداری قم ایجاد سایه‌بان، گذرگاه‌ها، مه‌پاش‌ها و تعیین مسیر تردد هیئت‌های و دسته‌جات عزاداری را از جمله این اقدامات دانست و تصریح کرد: با توجه به جمع عظیم حضور عزاداران حسینی، نظم و انضباط شهری از جمله مباحثی بود که به صورت ویژه به انجام رسید.

رمضانی با اشاره به ساماندهی و صدور مجوز ایستگاه‌های صلواتی و مواکب در محدوده حرم مطهر اضافه کرد: ۶۰ چشمه سرویس بهداشتی در میدان آستانه و مجموعه بازار شمسه در اختیار شهروندان قرار گرفت.

وی از افزایش ۶۰ چشمه سرویس بهداشتی و همچنین ۸۴ دوش در محدوده ضلع غربی حرم مطهر در آینده نزدیک خبر داد و افزود: توجه به مباحث مربوط به رفاه حال شهروندان از سیاست‌های کلان مجموعه شهرداری قم به‌ویژه در محدوده حرم مطهر است که در این راستا اقدامات و برنامه‌های مختلفی در دست اجرا است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار