مدیر کل انتقال خون استان قم گفت: در طرح نذر خون امسال و با استقبال خوب مردم قم ۲۱۴ واحد خون از طرف دوستداران و عزاداران حسینی اهدا شد.

مهدی پهلوانی ستوده، مدیر کل انتقال خون استان قم با بیان اینکه در طرح نذر خون امسال و با استقبال خوب مردم قم ۲۱۴ واحد خون از طرف دوستداران و عزاداران حسینی اهدا شد، گفت: این طرح تنها به دو روز تاسوعا و عاشورا اختصاص ندارد و اهدا کنندگان می‌توانند در این دو ماه با اهدای خون خود در این پویش شرکت کنند و سهمی در نجات جان بیماران و رفع نیاز خون و فرآورده های خونی داشته باشند. 

وی از اهدای ۲۱۴ واحد خون در روز تاسوعای حسینی و با شرکت عاشقان ابا عبدالله الحسین علیه السلام خبر داد و افزود: به دلیل استقبال خوب مردم پیش‌بینی می‌کنیم این عدد در روز عاشورا چندبرابر شود.

 پهلوانی ستوده با تاکید بر اینکه نیاز بیماران و مراکز درمانی با اهدای مستمر خون توسط مردم همه ساله بر طرف می‌شود، گفت: سالیانه ۴۰ هزار واحد خون در استان قم اهدا می‌شود که این تعداد با فرآورده گیری تبدیل به ۱۰۰ هزار فرآورده خونی می‌شود و با توجه به افزایش دو برابری تخت‌های بیمارستانی قم در سال‌های آینده امید داریم با اتکا به اهدا کنندگان نیاز استان را رفع نماییم.

منبع:خبرگزاری صدا و سیما

برچسب ها: اهدای خون ، محرم ۱۴۰۳
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار