نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: در مناسبت‌هایی مانند محرم و صفر شهر قم باید الگوی دیگر شهر‌ها در فضاسازی شهری باشد.

حجت‌الاسلام قاسم روانبخش امروز دوشنبه بیست و پنجم تیر با حضور در ستاد مرکزی خدمات‌رسانی شهرداری قم در تاسوعا و عاشورای حسینی که در میدان آستانه قم برقرار است، ضمن بازدید از روند خدمات‌رسانی بخش‌های مختلف مدیریت شهری از اقدامات ویژه شهرداری قم در برای تسهیلات رفاهی زائران و عزاداران حسینی نظیر ایجاد سایه‌بان و مه‌پاش در مسیر‌های تردد دسته‌جات و هیئت‌های عزاداری تقدیر کرد.

وی داشتن برنامه و ایده را از شاخص‌های بهره‌وری در اقدامات و عملکرد دانست و افزود: ابتکاراتی که شاهد هستیم باعث افزایش رضایتمندی شهروندان شده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی توجه به رفاه زائران و عزاداران را در روز‌های گرم سال بسیار مهم دانست و گفت: آسیب‌شناسی‌های قبلی باعث ارتقا سطح خدمات شهرداری قم شده است.

حجت‌الاسلام روانبخش محرم و صفر را پدیده‌ای ویژه دانست که زمینه حضور مردم را به صورت خودجوش فراهم آورده است و تصریح کرد: در این فضا و در ایام شاهد حضور خودجوش جوانان و نوجوانان در هیئت‌ها و مساجد هستیم.

وی ادامه داد: این حضور پرشور مردم و جوانان یک فرصت بسیار مهم است که باید از این فرصت الهی نهایت بهره‌مندی را ببریم و زمینه انتقال مفاهیم عاشورایی به نسل‌های جوان را فراهم کنیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی شهر قم را شهری خاص و ویژه دانست و گفت: شهر باید به گونه‌ای باشد که هر شخص وارد شهر می‌شود و از آن خارج می‌شود، تفاوت را احساس کرده و بداند که وارد یک حسینیه شده است.

حجت‌الاسلام روانبخش با تاکید بر لزوم ساماندهی مواکب برای فعالیت و استقرار در ورودی‌های شهر قم با هدف ایجاد فضای حسینی شهر قم اظهار داشت: تلاش‌های شهرداری در بهداشت و نظافت شهر جای تقدیر دارد و بر جلوه‌های زیبای عزاداری و حضور پرشور مردم می‌افزاید.

وی مسئله فضاسازی محیطی در مناسبت‌هایی مانند محرم و صفر را مهم توصیف کرد و گفت: شهر قم در فضاسازی شهری ایام محرم و صفر باید الگوی دیگر شهر‌ها باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار