مدیرعامل موسسه فرهنگی و هنری باران گفت: برای نخستین بار همایش تئاتر منطقه‌ای عاشورائیان "تاک" با حضور هنرمندانی از ۶ استان مردادماه امسال در ملایر برگزار می‌شود.

محمد قاسمی بیان کرد: در راستای ترویج فرهنگ والای عاشورا نخستین دوره این همایش از بیستم تا ۳۱ مردادماه به مدت ۱۲ روز برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این همایش که به همت موسسه فرهنگی و هنری باران و با همکاری اداره فرهنگی و اجتماعی شهرداری و شورای اسلامی شهر و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار می‌شود، استان‌های همدان، مرکزی، لرستان، کرمانشاه، قزوین و زنجان حضور دارند.

مدیرعامل موسسه فرهنگی و هنری باران با بیان اینکه همایش در ۲ بخش مسابقه و ویژه برگزار می‌شود، ادامه داد: در بخش مسابقه، ستاد برگزاری همایش پذیرای هشت نمایش صحنه‌ای و ۲ نمایش خیابانی است و بخش دوم نیز ویژه شهدای این شهرستان است.

قاسمی بیان کرد: بخش ویژه شهدای شهرستان به شهدایی همچون شهیدان ابراهیم‌خانی، نظری، خداداد، میرزایی و شهدای خدمت پرداخته است.

وی، تبیین و ترویج فرهنگ عاشورایی و ارزش‌های دفاع مقدس، شناسایی و شکوفایی استعداد‌های خلاق و جوان در حوزه هنر‌های نمایش و حمایت از گروه‌های نمایشی برای تولید آثار فاخر در راستای اهداف همایش را از اهداف برگزاری همایش تئاتر منطقه‌ای عاشورائیان برشمرد.

مدیرعامل موسسه فرهنگی و هنری باران همچنین مردم و فرهنگ عاشورایی، متون برگرفته از قیام عاشورا، انقلاب اسلامی در امتداد عاشورا، آئین و مناسک در فرهنگ عاشورایی، نقش عاشورا در هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم، نقش زنان در مقاومت و پایداری برگرفته از فرهنگ عاشورایی و تبیین حجاب اسلامی را از موضوعات و محور‌های همایش در بخش مسابقه عنوان کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار