پس از برگزاری نخستین جلسه از کارگروه بررسی پرونده درگذشت بوکسور ملایری، اعلام نتیجه نهایی توسط این کارگروه به پس از اعلام نظر پزشکی قانونی موکول شد.

ابتدای هفته گذشته بود که یاسین موسی‌خانی بوکسور ملایری در مسابقات انتخابی استان در رده سنی جوانان دچار سانحه شد و دقیقا پس از بالابردن دست رقیبش توسط داور، بر روی زمین افتاد و به کما رفت.

پس از گذشت  ۵ دقیقه ( بنا بر ادعای هئیت بوکس همدان) آمبولانس در محل مسابقه در خانه بوکس همدان حاضر  و وی به بیمارستان بعثت همدان منتقل می‌شود.

بنابر اعلام سخنگوی اداره‌کل ورزش و جوانان این بوکسور با پیگیری‌های مدیرکل ورزش و جوانان و رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان توسط یک تیم خبره جراحی می‌شود.

موسی‌خانی پس از عمل چند روز در بخش مراقبت‌های ویژه این بیمارستان بستری می‌شود و متاسفانه صبح روز پنجشنبه 21 تیرماه جان به جان آفرین تسلیم می‌کند.

آیا هیئت قصور کرده است؟

پس از درگذشت این بوکسور ملایری وزیر ورزش و جوانان که از قضا خود نیز متولد ملایر است، دستور پیگیری دلایل فوت یاسین موسی‌خانی را صادر می‌کند.

همانطور که در گزارش‌های پیشین در این رابطه به آن اشاره شد، تنی چند از مربیان و ورزشکاران حاضر در روز مسابقه و نیز عموی این ورزشکار که مربی او نیز بود، از نبود آمبولانس در محل برگزاری مسابقه و تاخیر آن برای انتقال یاسین به بیمارستان، نبود پزشک در سالن و همچنین ناتوانی داور در جلوگیری از ضربات خطای حریف و نیز بی‌توجهی به وضعیت جسمانی این بوکسور خبر دادند.

برگزاری کارگروه بررسی

اما صبح شنبه با دستور وزیر ورزش و جوانان، با حضور مدیرکل ورزش و جوانان استان، معاون ورزش قهرمانی و مدیر حراست این اداره‌کل و نیز رئیس هیئت بوکس کارگروه رسیدگی به حادثه درگذشت مرحوم یاسین موسی‌خانی برگزار می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان در این نشست ضمن تسلیت درگذشت این ورزشکار جوان، اظهار داشت: از همان لحظه وقوع حادثه پیگیر موضوع بودیم و بلافاصله در بیمارستان محل بستری حاضر شدیم و با اتمام توان موضوع را پیکیری کردیم.

علی حقیقی افزود: مستندات برگزاری مسابقه و نحوا اجرای آن از جمله رضایت‌نامه ورزشکار و کارت داور مسابقه وجود دارد و کارشناسان در حال بررسی وضعیت مسابقه هستند.

منتظر گزارش پزشکی قانونی می‌مانیم

وی با اشاره به این که منتظر گزارش پزشکی قانونی در این مورد هستیم، گفت: مسئولان بیمارستان اذعان کردند که این ورزشکار در کوتاه‌ترین زمان ممکن به بیمارستان منتقل شده است.

حقیقی با گلایه از ربط دادن درگذشت مرحوم امین روستایی دیگر بوکسور ملایری که دو سال پیش در اردوی تیم ملی اتفاق افتاد به این حادثه، تصریح کرد: در فضای مجازی این دو اتفاق را به هم ربط می‌دهند، در حالی که مسئولیت آن حادثه کاملا برعهده فدراسیون بوکس بوده و ما بارها برای احقاق حقوق این ورزشکار اقدام کردیم.

فیلم مسابقه بررسی شد

همچنین معاون ورزش قهرماتی اداره‌کل ورزش و جوانان نیز در گفت‌وگویی کوتاه با خبرنگار تسنیم در همدان با اشاره به این که فیلم آخرین مسابقه این ورزشکار را به کارشناسان داوری بوکس نشان دادیم تا اگر قصوری در داوری بوده اعلام کنند، گفت: اداره‌کل وررش و جوانان بنا به وظیفه ذاتی خود و همچنین دستور ویژه وزیر ورزش و جوانان پیگیر این حادثه ناگوار است.

علی ضمیری با تسلیت به خانواده مرحوم موسی‌خانی و همچنین جامعه بوکس، عنوان کرد: پس از تجمیع گزارش‌ها و نیز نظریه پزشک قانونی نظر نهایی کارگروه اعلام خواهد شد.

موسی‌خانی در روستای خود به خاک سپرده شد

اما پیکر مرحوم یاسین موسی‌خانی روز شنبه در آرامستان روستای کمازان شهرستان ملایر به خاک سپرده شد و عصر شنبه نیز مراسم ترحیم آن مرحوم در مسجد همان روستا برگزار شد.

مدیرکل ورزش و جوانان، معاون ورزش قهرمانی، مدیر حراست، مدیر روابط عمومی این اداره‌کل، رئیس هیئت بوکس و جمعی از جامعه بوکس استان و مسئولان شهرستان ملایر در مراسم تشییع پیکر مرحوم موسی‌خانی حضور داشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار