حکم اعدام مرد شروری که متهم است به بهانه پرسیدن ساعت از زنان و دختران در یکی از پارک‌های تهران به آنها نزدیک شده و به ۹ نفر تعرض کرده است با نظر قضات دیوان‌عالی کشور شکسته شد.

 رسیدگی به پرونده اعدام مرد شرور از زمستان سال ۱۳۹۹ با شکایت زن جوانی در پلیس آگاهی پایتخت آغاز شد.

وی در تشریح ماجرا گفت: ساعت ۶ عصر در حال پیاده‌روی در پارک بودم که مرد جوانی به بهانه پرسیدن ساعت به من نزدیک شد و بعد هم با تهدید چاقو مرا به محل خلوتی کشاند و با فشردن گلویم در حالی که نیمه‌جان شده بودم آزارم داد.

در حالی که مأموران، شناسایی متهم را در دستور کارشان قرار داده بودند چند زن و دختر دیگر هم با مراجعه به پلیس آگاهی شکایت‌های مشابهی مطرح کردند که اطلاعات شاکی‌ها نشان می‌داد متهم همه پرونده‌ها یک نفر است. در نهایت با تجمیع اطلاعات، متهم در آبان سال ۱۴۰۱ ردیابی و بازداشت شد.

وی پس از دستگیری با رد اتهامش مدعی شد بی‌گناه است و به اشتباه او را دستگیر کرده‌اند، اما نتیجه آزمایش‌های DNA یکی از شاکی‌ها ثابت کرد عامل تعرض همین متهم ۳۰ ساله است. با تکمیل تحقیقات و گزارش پلیس و پزشکی قانونی، برای متهم به اتهام تجاوز به عنف، مزاحمت برای زنان و اطفال، تهدید با چاقو و ایجاد جرح با چاقو کیفرخواست صادر شد و پرونده برای رسیدگی به شعبه ۱۱ دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

نخستین جلسه دادگاه

در ابتدای این جلسه ۶ نفر از شاکی‌ها حاضر شده و هر کدام از آنها با تشریح جزئیات ماجرای تعرض، خواستار اشد مجازات برای متهم شدند.

یکی از شاکی‌ها به قضات گفت: روز حادثه به همراه همسر و فرزندم به پارک رفته بودیم و من حدود ۵۰ متر از همسر و فرزندم فاصله گرفته بودم و با تلفن حرف می‌زدم که یکباره تیزی چاقویی را روی پهلویم حس کردم، می‌خواستم برگردم که متهم چاقو را محکم به پهلویم فشار داد و بعد هم من را روی زمین انداخت و سرم را محکم به زمین کوبید و دیگر از حال رفتم، وقتی به هوش آمدم متوجه شدم آزارم داده است.

شاکی دیگر نیز گفت: در حال رفتن به خانه بودم که مردی با کلاه و ماسک سد راهم شد. قیافه‌اش را ندیدم، اما جثه‌اش با متهم یکی بود. او از من ساعت پرسید و بعد خواست به او شماره بدهم.

از او خواستم مزاحمم نشود که ناگهان گلویم را گرفت و به سمت فضای سبز کنار پل برد و در آنجا بدون توجه به التماس‌هایم آزارم داد. روسری را دور گردنم گره زد و گفت اگر سروصدا کنی تو را می‌کشم.

یکی دیگر از شاکی‌ها هم عنوان کرد: کنار بزرگراه امام‌علی بودم که متهم از من ساعت پرسید و بعد چاقو را روی پهلویم گذاشت و مرا به سمت شمشاد‌ها کشاند. قصد آزارم را داشت که همان موقع صدای یک عابر را شنید و از ترس فرار کرد.

سپس متهم به جایگاه رفت و گفت: همه شاکی‌ها دروغ گفته‌اند. من نه آنها را می‌شناسم و نه به آنها تعرض کرده‌ام.

پس از آن قضات تصمیم گرفتند ادامه رسیدگی به پرونده با حضور ۳ شاکی دیگری که در دادگاه نبودند انجام شود.

دومین جلسه دادگاه

در این جلسه ۳ شاکی دیگر پرونده نیز با حضور در دادگاه به جزئیات شکایت‌شان پرداختند و آنها هم خواستار اشد مجازات برای متهم شدند، اما متهم باز هم منکر ادعای قربانیان شد و قضات برای تحقیقات بیشتر رسیدگی را به جلسه سوم موکول کردند.

سومین جلسه دادگاه

در سومین جلسه که پس از تکمیل تحقیقات و گزارش پزشکی قانونی برگزار شد، همه شاکی‌ها خواستار اشد مجازات متهم شدند و متهم نیز اظهاراتش را تکرار کرد و گفت: من در هرات افغانستان زن و بچه دارم و به خاطر عشقی که به همسرم دارم به هیچ زن و دختری نگاه نمی‌کنم.

با پایان جلسه، قضات برای صدور رأی وارد شور شدند و او را به اعدام محکوم کردند.

شکسته شدن حکم اعدام

با اعتراض متهم به حکم صادره، پرونده به دیوان‌عالی کشور رفت، اما قضات دیوان پس از بررسی پرونده حکم اعدام وی را شکستند تا پرونده پس از تحقیقات بیشتر بار دیگر در شعبه همعرض مورد رسیدگی قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۲۴ تير ۱۴۰۳
اون جرمش که دادگاه رسیدگی میکنه و قطعا حکم درخور خلافی که کرده صادر میکنند. اما جالبش اینجاست که تو تمام موارد میپرسیده ساعت چنده و... ! اگه دیرتر گیرمی افتاد ترس خانمها را برمیداشت که تنها جایی خلوت نرن . ویا در اغراق در ترس هرکی میپرسید ساعت چنده حتی تو شلوغی هم بود فرار میکرد و ... !
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۵۲ ۲۴ تير ۱۴۰۳
معلوم هست ، قضات دیوان عالی کشور چه کسانی هستند؟
باید این قضات را هر چه سریع تر اعدام کنند تا شررشان کم شود.
خاک بر سرتان.
Iran (Islamic Republic of)
آفتاب
۰۹:۴۰ ۲۴ تير ۱۴۰۳
خوبه با این حکم ها بقیه رو تشویق می کنین، چرا اعدامش شکست آخه، حضرات بچه هاشون توی محیط استریل هستن ما بیچاره ها تو جامعه امنیت نداریم، از کیسه ما ببخشید درسته؟
Iran (Islamic Republic of)
یوسف
۰۹:۱۳ ۲۴ تير ۱۴۰۳
طرف به چند نفر تجاوز کرده دی ان ای هم مثبت بوده تبعه هم هست حکمش شکسته شده باید اعدامش می کردید و همه اتباع غیر مجاز مخصوصا افغانی باید اخراج شوند جز شرارت ثمری ندارند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۰۱ ۲۴ تير ۱۴۰۳
حکم تجاوز به عنف چیست لطفا تحقیق کنید......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۷ ۲۴ تير ۱۴۰۳
چرا حکمش شکست؟؟ وقتی ثابت شده که مجرم و مفسد هست چرا باید حکمش بشکنه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۶ ۲۴ تير ۱۴۰۳
کارآگاه و پلیس های زرنگ رو صندلی داخل اداره مینشینند تا سر نخ از آسمان بیفته جلویشان و بعد پرونده را تکمیل میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۷ ۲۴ تير ۱۴۰۳
مگه از روی DNA حکم صادر نشد ؟
آخرین اخبار