یک منتقد گفت:برنامه «از سر گذشت» امسال هم روانه آنتن شده است و تغییراتی به خود دیده که نسبت به فصل پیش، مزیت محسوب می‌شود.

مریم رجبیه فرد فعال فرهنگی پیرامون برنامه از سرگذشت گفت: فصل اول برنامه "از سر گذشت"، ویژه‌برنامه مناسبتی شبکه نسیم که محرم و صفر سال گذشته، پخش موفقی داشت، امسال هم روانه آنتن شده و تغییراتی به خود دیده که نسبت به فصل پیش، مزیت محسوب می‌شود.

وی افزود: این برنامه که با محوریت امام حسین و یاران باوفایش، در واقعه عاشورا، بنا گذاشته شده، در همان نگاه اول، به مخاطب می‌گوید که هدفش چیست. کلاهخودی آشنا که منتسب به حضرت عباس است، با شالی سبزرنگ که گویای نقش اولیای تعزیه است، روبه‌روی نقش اشقیا که معمولا سرخ‌پوش هستند، می‌گوید که آمده برنامه‌ای محرمی و امام حسینی باشد.

 

«از سر گذشت»

وی عنوان کرد: طبیعتا تیم سازنده هم، مهمانان و محوریت گفتگو‌ها را، با همین پیرنگ برگزیده‌اند؛ پیرنگی که مبتنی بر انس و الفت مهمان، چه در دکور کلاهخود که محل میزبانی از مهمان اجتماعی است، چه در دکور حسینیه که فضایی برای میزبانی از مهمانان سرشناس و شاخص‌تر است، با سومین پیشوای پاک شیعیان و دیگر ائمه اطهار است. مشخص است که تیم محتوایی برنامه، از مدت‌ها قبل، تحقیقات خود را آغاز کرده‌اند تا به مهمانانی برسند که قصه‌هایی دراماتیک‌تر و تاثیرگذارتر داشته باشند برای مخاطب. غیر از محتوای برنامه، تغییرات شکلی فصل دوم از سر گذشت هم، به پربیننده‌تر شدنش کمک کرده و همه اینها دست به دست هم داده که بعد از موفقیت فصل اول، شبکه نسیم سفارش ساخت فصل دوم آن را هم بدهد و از آغاز محرم امسال، فصل دوم این برنامه، هر شب مهمان مخاطبان شبکه نسیم است.

«از سر گذشت»

این فعال فرهنگی توضیح داد: نکته برجسته دیگر در روال محتوایی از سر گذشت، ارتباط قصه مهمان اجتماعی و مهمان شاخص است؛ آنجا که در فرازی از روند روایت، قصه هر دو مهمان به هم گره می‌خورد و در دکور حسینیه، در نهایت به هم ملحق می‌شوند و تا پایان، همکلام خواهند بود.

وی افزود: در ادامه به برخی تغییرات از سر گذشت نسبت به فصل اول اشاره می‌شود که در مجموع، رضایت مخاطبان را به همراه داشته. برای نمونه دکور کلاهخود از سر گذشت که زیبایی و خاص بودن آن، پارسال توجه‌ها را جلب کرده بود و از مهمانان اجتماعی در آن میزبانی می‌شود، تغییرات اندکی داشته، اما حسینیه برنامه که مهمانان شاخص در آن می‌نشینند، پروپیمان‌تر و جذاب‌تر از سال پیش است؛ مهمانانی که خودشان قصه‌هایی شنیدنی، مرتبط با امام حسین، واقعه نینوا و ائمه معصومین در زندگی‌شان دارند.

«از سر گذشت»

مریم رجبیه فرد اظهار کرد: انتخاب مهمانان، با وسواس بیشتری صورت گرفته و روال روایت قصه آنان، باکیفیت‌تر و جزءنگرانه‌تر شده. علی‌اکبر قلیچ، مجری برنامه نسبت به سال گذشته، اجرای پخته‌تری دارد. تیتراژ از سر گذشت با صدای احسان یاسین هم، از ویژگی‌های برجسته فصل دوم این برنامه محرمی است.

وی ادامه داد: ضمنا کوله‌پشتی‌ای با وسایل اولیه و ضروری برای راهپیمایی اربعین، هدیه برنامه به مهمانان است؛ هدیه‌ای که جایگزین تندیس از سر گذشت شده که از تربت کربلا ساخته شده بود و در فصل اول، تقدیم مهمانان می‌شد.

«از سر گذشت»

این فعال فرهنگی خاطرنشان کرد: فصل دوم از سر گذشت، با پیشرفت‌هایی توامان در فرم و محتوا نسبت به فصل نخست، که رصد نظرات بینندگان نشان می‌دهد در همین چند شب ابتدایی، واکنش‌های مثبت زیادی داشته و احتمالا فصل دوم موفق‌تری نسبت به فصل اول خواهد داشت، هر شب ساعت۲۱، از شبکه نسیم، تقدیم بینندگان می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار