محمدرضا مامانی گفت: تیم پرسپولیس با این روند یارگیری آسیب می‌بیند و این به عملکرد ضعیف درویش بر می‌گردد.

محمدرضا مامانی بازیکن سابق تیم فوتبال پرسپولیس در گفت و گو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان  درباره انتخاب گاریدو به عنوان سرمربی سرخپوشان اظهار کرد: به نظرم تحقیقات انجام شده و مسئولان پرسپولیس پیگیر این موضوع بودند که سرمربی در حد پرسپولیس بیاورند. به هر حال  باید ببینیم روند پرسپولیس به چه صورت است  تا متوجه شویم که این سرمربی برای سرخپوشان مثمرثمر است یا نه!

مامانی درباره اینکه هواداران نگران نقل و انتقالات پرسپولیس هستند و باشگاه هنوز نتوانسته بازیکنی را به خدمت بگیرد، گفت: به هر حال ناراحتی و دلواپسی هواداران به حق است. واقعا تماشاگران هستند که به باشگاه پرسپولیس وجهه می‌دهند و اگر این تیم تماشاگری نداشته باشد در آن صورت جایگاهی هم نمی‌تواند داشته باشد. این روندی که پرسپولیس جلو می‌رود و بازیکنانی که از این تیم می‌روند و بازیکن جدیدی هم جذب نشده است، به طور حتم  به سرخپوشان ضربه می‌زند. باید از مدیریت باشگاه سوال کرد که یارگیری  و جایگزین کردن نفراتی که رفتند را چطور می‌خواهد انجام بدهد. من فکر می‌کنم  مسئولان باشگاه بیش از حد دارند تعلل می‌کنند. به هر حال باید به آنها وقت بدهیم که می‌توانند یار خوب بگیرند یا نه!

او افزود: البته رقم‌ها خیلی غیرعادی و عجیب است. به هر حال مبالغی را می‌شنویم که در سطح اروپا این رقم‌ها وجود دارد. به نظرم  فوتبالیست‌ها به اندازه اروپایی‌ها پول می‌گیرند، اما سطح فنی شان همانند اروپایی‌ها نیست. دلالی دارد فوتبال ایران را خراب می‌کند و قیمت بازیکنانی که از این باشگاه به آن باشگاه می‌روند ۱۰ میلیارد اضافه می‌شود. فوتبال ایران از لحاظ یارگیری و قیمت بازیکنان هر سال به قهقهرا می‌رود.

بازیکن سابق پرسپولیس درباره اینکه گفته می‌شود علیرضا بیرانوند از فسخ قراردادش با سرخپوشان پشیمان شده و تمایل دارد به پرسپولیس برگردد، گفت: بیرانوند گلر بزرگی محسوب می‌شود  و در چند جام جهانی بوده است و خیلی به پرسپولیس کمک کرده و گلر توانمندی است. باید از ۲ دیدگاه به این قضیه پرداخت. یکی از نگاه بازیکن و دیگری از نگاه تماشاگر و مربی باید این موضوع را بررسی کنیم. به نظرم اگر از دیدگاه بازیکن نگاه کنیم، بیرانوند حق دارد، چون حرفه و شغلش است و پولش را باید بگیرد و واقعیتی است. اینکه ما بگوییم بازیکن باید از پولش بگذرد به طور حتم آن بازیکن گذشت می‌کند. بازیکن در طول سال مشکلات زیادی دارد، اما به خاطر نام بزرگ پرسپولیس حرفی نمی‌زند و به باشگاه وقت می‌دهد. از آن طرف، باشگاه هم در صورتی که می‌تواند باید جبران کند و این تعامل بین بازیکن و باشگاه باید صورت بگیرد. حالا این اتفاق افتاده است به نظرم بخشش خیلی خوب است. انسان خطا می‌کند و وقتی به این نتیجه رسیده که اشتباه کرده می‌خواهد جبران کند. من باشم می‌گویم که بیرانوند به پرسپولیس برگردد، چون گلر توانمندی است و شایسته‌تر  از بیرانوند در ایران نداریم.

مامانی درباره اینکه بیرانوند برای دومین بار است که قراردادش را فسخ کرده است، گفت: بیرانوند گلر بزرگی است و انتظار دارد که قیمتش هم به اندازه بزرگی اش باشد. زمانی که باشگاه در طول فصل کاری دارد، از بیرانوند به عنوان یکی از کاپیتان‌های تیم می‌خواهد که نگذارد مشکل حادتر شود. وقتی که بیرانوند کار را انجام می‌دهد باشگاه برایش هجمه درست می‌کند. به نظرم هر ۲ طرف باید تعامل کنند.  درست است، بیرانوند سال گذشته هم  قراردادش را فسخ کرد،  اما انتظار دارد  که باشگاه هم از او بپرسد مشکلش چه چیزی است که این کار را کرده است. چرا مسئولان باشگاه فقط انتظار دارند که بازیکن  گذشت کند. مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره هم باید گذشت کنند و بعضی جا‌ها هم باید مسئولان کمک کنند. من شنیدم بازیکنی از آلومینیوم قرار است بگیرند که ۴۰ میلیارد می‌خواهند برای رضایت نامه اش بدهند. چرا پرسپولیسی‌ها اول بازیکن خودشان که کارنامه دار‌تر و مطرح‌تر است را نگه نمی‌دارند؟ اول باید به داشته‌های خود برسند و بعد به نداشته‌های خود برسند.

او درباره عملکرد رضا درویش در فصل نقل و انتقالات گفت: فعلا عملکردش در نقل و انتقالات فوق العاده ضعیف بوده است.

بازیکن سابق پرسپولیس درباره اینکه چرا سقف قرارداد را فقط سرخابی‌ها باید اجرا کنند و بقیه تیم‌ها میلیاردی می‌بندند، گفت: باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال پرطرفدار هستند و زوم بیشتری روی این ۲ باشگاه هست و مردم روی این ۲ تیم حساس هستند. به طور مسلم بازرسان هم روی این ۲ تیم بیشتر تمرکز می‌کنند. در حال حاضر کنسرسیوم بانک‌ها ملک باشگاه پرسپولیس شدند و باید هزینه کنند، اما از آن طرف هم سقف بودجه گذاشتند و دست پرسپولیس را بستند. به طور حتم باید این قانون سقف بودجه اصلاح شود. تیم پرسپولیس باید در لیگ نخبگان آسیا شرکت کند و در لیگ برتر هم مدعی قهرمانی باشد و به طور حتم به ۲۰ بازیکن سطح بالا نیاز دارد که فاصله شان زیاد نباشد.  پرسپولیس نمی‌تواند تیمی ببندد که ۱۰، ۱۱ نفرش فوق العاده باشند، اما ۱۰ نفرشان در سطح پایین باشند. در پرسپولیس جای آزمون و خطا نیست. ما باید بازیکن قوی بگیریم که در جام باشگاه‌های آسیا حضوری موفق داشته باشیم. قانون فدراسیون فوتبال مشکل دارد و اشتباه است. اصلا در هیچ جای دنیا چنین قانونی نیست که سقف قرارداد بگذارید. یک بازیکن است که یک الی ۲ میلیون دلار می‌ارزد و به طور حتم این بازیکن با ۵۰۰ هزار دلار به پرسپولیس نمی‌آید.

مامانی درباره اینکه پرسپولیس باید در چه پست‌هایی بازیکن بگیرد، گفت: به نظرم تیم پرسپولیس باید از نو شروع کند و دروازه بان، دفاع، هافبک و حمله از پرسپولیس رفته اند. اکنون بازیکن در همه پست‌ها کم داریم. با توجه به اینکه تیم پرسپولیس در  لیگ نخبگان آسیا  قرار است شرکت کند و مردم انتظار دارند که این تیم جزو ۴ تیم برتر غرب آسیا باشد در همه پست‌ها باید حداقل ۲ بازیکن هم سطح داشته باشد. با این نوع یارگیری نباید از پرسپولیس انتظار داشته باشیم که در آسیا نتیجه بگیرد. اگر هم نتیجه بگیرند کار شاقی کردند و باید از آنها تشکر کرد.

خبرنگار: مریم طایفه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار