معاون سازمان راهداری گفت: ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای بهسازی سه آزادراه مهم و استراتژیک کشور تخصیص یافت.

رضا اکبری معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای  با بیان اینکه سه هزار و۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی سه آزاد راه کشور در راستای جابه جایی زائران اربعین تخصیص یافته است گفت: سه آزاد راه مهم و استراتژیک کشور از جمله  قم - کاشان ،کاشان - اصفهان و زنجان- تبریز که طی چند سال گذشته ساخته شده و نیاز به بهسازی داشته‌ اند از طریق این میزان اعتبار بهسازی شدند.

وی یادآور شد: طول این سه آزاد راه ۵۳۰ کیلومتر بوده و در حال بهره‌برداری است در ۴سال به دلیل خرابی آسفالت گلایه ها و اعتراضاتی وجود داشت و جلسات زیادی برگزار شد که منابع مورد نیاز برای بهسازی این سه آزاد راه تامین شود. با وجود اینکه این پروژه ها توسط  بخش خصوصی ساخته شده بود و باید منابع را خود تامین می کردند اما با تصمیم دولت منابع مورد نیاز تامین شد‌.

معاون سازمان راهداری یاد آور شد: با توجه به افزایش هزینه های مصالح و افزایش هزینه های دستمزد کارگران و سایر هزینه ها بخش خصوصی از عهده بهسازی و بازسازی این سه آزاد راه بر نمی آمدند و همین موضوع باعث نارضایتی بسیاری از هم وطنان شده بود اما با پیگیری های وزیر راه وشهرسازی مقرر شد که دولت در بهسازی این آزاد راه ها شریک شود.

او گفت: مقرر شد که دولت بخشی از این هزینه ها را پرداخت کند و همچنین اعلام شد که بعد از گذشت دوره بازگشت هزینه های بخش خصوصی از  طریق دریافت عوارضی، دولت برای دریافت عوارضی ورود کند.

اکبری گفت: باید نرخ عوارضی متناسب با نرخ تورم افزایش یابد اما شاهد آن هستیم که ۴تا ۵سال قیمت عوارضی برخی از آزادراه ها ثابت مانده است که این سیاست هم در راستای جلوگیری از تورم مضاعف بوده است بنابراین تصمیم بر این شد که دولت  بخشی از هزینه ها را متقبل شود .

اکبری بیان کرد: در حال حاضر ۳هزار و۵۰۰ میلیارد تومان تامین شده وبا همکاری خود شرکت های آزاد راهی در بخش تامین تجهیزات، این سه آزاد راه بهسازی خواهد شد‌.

وی افزود:   تا مهر ماه  که فصل کاری شروع می شود  بخش عمده ای از خرابی های آزاد راه برطرف شده بخشی دیگر هم در نیمه اول سال  اجرایی خواهد شد.

خبرنگار: محبوبه کباری 

برچسب ها: حمل ونقل ، آزادراه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار