سرپرست ستاد مدیریت سوخت حمل و نقل کشور  گفت: از امسال نوسازی ۸۵ هزار دستگاه ناوگان حمل ونقل عمومی در کشور همزمان با برنامه هفتم به مرحله اجرایی وعملیاتی شدن خواهد رسید که با اجرای آن سه میلیارد دلار صرفه جویی در مصرف سوخت را خواهیم داشت.

علیرضا احمدی فینی سرپرست ستاد مدیریت سوخت حمل و نقل کشور در برنامه روزی نو رادیو اقتصاد با بیان اینکه میزان  مصرف نفت وگاز ۱۲۰ میلیون لیتر در روز است  گفت: سهم حوزه حمل ونقل اعم از بار و مسافر  ۶۷ میلیون لیتر در روز است  گفت: سهم بار  از این میزان ۹۰ درصد است و میزان سهم سوخت در این بخش  ۶۰ میلیون لیتر  است و با توجه به آنکه  در حوزه بار تعداد ناوگان فرسوده افزایش یافته است  بنابراین  میزان مصرف سوخت افزایش بیشتری پیدا کرده است.

وی افزود:  با توجه به برآورد و نوسازی ناوگان حمل ونقلی پیش بینی می‌شود که ۹ میلیون لیتر صرفه جویی در مصرف سوخت شود که معادل سه میلیارد دلار است.

فینی افزود: با توجه به توجه به توجیهاتی که در شورای اقتصاد کشور مصوب شد ۸۵ هزار نوسازی ناوگان در دستور کار قرار گرفت که امسال همزمان با اجرای طرح برنامه هفتم این نوسازی ناوگان از جمله اتوبوس، کامیون، کشنده، کامیونت و مینی بوس از طریق تسهیلاتی که دولت در اختیار آنها قرار می‌دهد انجام می‌شود.

وی در خصوص تسهیلات نوسازی گفت: این تسهیلات در قالب صندوق توسعه و پیشرفت وزارت صمت و همچنین از طریق ماده ۱۲ رفع موانع تولید  تسهیلات ارزان قیمیت را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند. در کنار برنامه هفتم توسعه و قانون بودجه برنامه نوسازی ۲ هزار دستگاه اتوبوس هم از امسال اجرایی خواهد شد.

خبرنگار: محبوبه کباری

برچسب ها: حمل ونقل ، مصرف سوخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار