مرحله دوم آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها با رقابت نزدیک به ۱۶ هزار داوطلب ورود به دانشگاه در قم آغاز شد.

داوطلبان قمی گروه‌های آزمایشی ریاضی و علوم انسانی صبح امروز، پنج شنبه ۲۱ تیر و همزمان با سراسر کشور، به سوالات مرحله دوم آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی پاسخ دادند.

آزمون سراسری گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی هم عصر امروز برگزار می‌شود و صبح فردا داوطلبان رشته علوم تجربی در مرحله دوم آزمون سراسری شرکت می‌کنند.

نماینده سازمان سنجش در استان قم گفت: ۱۵ هزار و ۷۸۹ داوطلب زن و مرد قمی در این پنج گروه آزمایشی و در پنج حوزه امتحانی با یکدیگر رقابت می‌کنند که از این تعداد، ۹ هزار و ۷۱۲ نفر یعنی ۶۲ درصد شرکت کنندگان زن و ۶ هزار و ۷۷ نفر که معادل ۳۸ درصد شرکت کنندگان، مرد هستند.

عباس حبیب زاده افزود: در گروه آزمایشی ریاضی از مجموع ٢ هزار و ۱۴۹ داوطلب ۶۷۹ نفر زن و یک‌هزار ۴۷۰ نفر مرد، در گروه آزمایشی تجربی از مجموع هفت‌هزار و ۳۹۵ داوطلب چهار هزار و ۹۰۵ نفر زن و ٢ هزار و ۴۹۰ نفر مرد و در گروه آزمایشی انسانی از مجموع چهار هزار و ۴۰۱ داوطلب ۲ هزار و ۸۰۹ نفر زن و یک هزار و ۵۹۲ نفر مرد هستند.

به گفته نماینده سازمان سنجش در استان قم ۷۳۵ داوطلب هم گروه آزمایشی هنر حضور دارند که ۵۳۲ نفر زن و ۲۰۳ نفر مرد هستند و در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی از مجموع یک‌هزار و ۱۰۹ داوطلب ۷۸۷ نفر زن و ۳۲۲ نفر مرد در این مرحله از آزمون شرکت کردند.

حبیب‌زاده اضافه کرد: مرحله دوم آزمون سراسری امسال در دانشگاه‌های قم، مفید، شهاب دانش، آزاد و پیام نور برگزار می‌شود.

وی افزود در مقایسه با نوبت اول که در اردیبهشت ماه برگزار شد تعداد داوطلبان ۲ هزار نفر کاهش یافته است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار