مدیر منطقه یک شهرداری قم از آغاز پروژه احداث پارکینگ عمومی در خیابان شهدای دروازه‌ری با هزینه عمرانی بالغ‌بر ۱۱ میلیارد ریال خبر داد.

 محمدحسین علی‌اکبری،مدیر منطقه یک شهرداری قم با بیان اینکه امروزه تأمین پارکینگ نه‌تن‌ها به‌عنوان یک نیاز جانبی جهت سکونت در محلات شهری، بلکه به‌عنوان یک ضرورت و نیاز اصلی در سطح شهر قم مطرح‌شده است، اظهار داشت: رشد سریع تقاضا برای وسایل نقلیه، افزایش ضریب تملک خودرو، گوناگونی و تنوع فراوان محلات شهری از حیث ضریب تملک خودرو ساکنین آنها و نیز لزوم برآورده کردن نیاز‌های آتی جمعیت رو به فزونی محلات شهر قم، الزام پرداختن به مساله پارکینگ واحد‌ها مسکونی، تجاری و فعالیت‌هایی ازاین‌دست را بیش‌ازپیش مطرح می‌کند.

علی‌اکبری تأمین پارکینگ را یکی از نقاط بالقوه ایجاد مطلوبیت در ساخت‌وساز‌های واقع در بافت فرسوده عنوان کرد و افزود: در این راستا سیاست‌های مختلف تشویقی از سوی شهرداری قم مدنظر قرار گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه احداث پارکینگ‌های عمومی در بافت فرسوده به دلیل کسری پارکینگ در این مناطق صورت می‌گیرد عنوان کرد: شهرداری قم برنامه روشن و مشخصی جهت احداث پارکینگ‌های محله‌ای تدوین و عملیاتی کرده است و طی سال‌های اخیر کسری پارکینگ در شهر قم سبب بروز مسائل اجتماعی و فرهنگی شده است و در همین خصوص برابر سیاست ابلاغی دکتر سقائیان نژاد شهردار قم، مناطق درصدد تملک و ایجاد پارکینگ‌های عمومی اقدام می‌کنند.

مدیر منطقه یک شهرداری قم با اشاره به احداث پارکینگ عمومی در خیابان شهدای دروازه ری و در جوار درمانگاه با اعتباری بالغ‌بر ۱۱ میلیارد ریال خبر داد و گفت: شهرداری تملک زمین را انجام داده و هزینه‌های آن قبلاً تخصیص داده‌شده و ۱۱ میلیارد ریال اعتبار عمرانی این پروژه خواهد بود.

علی‌اکبری در خاتمه یادآور شد: شهروندان ساکن در بافت‌های فرسوده منطقه می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر درخصوص مشوق‌های بسته تشویقی نوسازی و دریافت مشاوره‌های فنی و تخصصی به شهرداری منطقه یک و یا دفاتر خدمات نوسازی محله مراجعه نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار