مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم گفت: برای تامین کالا‌های اساسی مورد نیاز هیات مذهبی استان در ایام محرم و صفر امسال ۷۲۴ تُن برنج و شکر تدارک دیده شد.

سعید محمدی گفت: سهمیه در نظر گرفته شده که شامل ۵۰۰ تُن برنج و ۲۲۴ تُن شکر است به خوبی در حال توزیع می‌باشد و در این رابطه پیش‌بینی‌های لازم با همکاری نهاد‌های متولی انجام شده‌است تا هیات‌ها بتوانند برنج و شکر مورد نیازشان را تامین کنند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم با اشاره به انجام هماهنگی‌های لازم برای تامین نان مورد نیاز هیات‌های عزاداری در ایام محرم و صفر گفت: در خصوص تامین نان مورد نیاز مواکب و هیات‌های مذهبی استان نیز بستر‌های لازم دیده شده و در این خصوص هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد.

گفتنی است گندم مورد نیاز استان قم در سیلوی بِتُنی ۱۱۰هزار تُنی شهید آصف نخعی که در جنوب غربی شهر قم در محور قم ـ سلفچگان قرار دارد، ذخیره می‌شود؛ این سیلو از امکانات و تجهیزات کامل تخلیه و بارگیری گندم برخوردار است.

به طور کلی حدود ۹۰۰ نانوایی در سطح شهر و مناطق مختلف استان قم فعال است و نانوایان در این استان انواع نان‌های مورد علاقه مردم را تولید می‌کنند. پنج کارخانه تولید آرد نیز در قم فعال است و میزان آرد مصرفی نانوایی‌ها در این استان در هر ماه بیش از ۱۰ هزار تُن است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار