مشاور امور فرهنگی مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان از برگزاری ۲ هزار مجلس عزاداری امام حسین (ع) در دهه اول محرم الحرام در استان خبر داد.

حجت الاسلام سعید جان آبادی ضمن عرض تسلیت به مناسب ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، حضرت ابا عبدالله الحسین (ع)، گفت: به صورت رسمی عزاداری‌های محرم الحرام همزمان با سراسر دنیا در بیش از ۲ هزار مسجد، هیات مذهبی، حسینیه، تکیه ها، خانه‌های دین و زندگی، هیات‌های خانگی و سیار آغاز شده و مردم این استان پهناور تا پاسی از شب به عزاداری و سوگواری سیدوسالار شهیدان حضرت امام حسین علیه السلام می‌پردازند.

وی ادامه داد: برگزاری مراسماتی همچون مقتل خوانی، اجرای تعزیه، اجرای تئاتر، نمایشگاه‌های مختلف، دسته‌روی‌ها، پذیرایی از عزاداران حسینی توسط مواکب و ایستگاه‌های صلواتی، اجرای برنامه خیمه سوزان و تجلیل از پیرغلامان حسینی از جمله برنامه‌های محرم الحرام امسال در سیستان و بلوچستان است.

مشاور امور فرهنگی مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان با اشاره به تداوم برنامه‌ها تا پایان ماه صفر، بیان کرد: برگزاری مراسم دسته روی، تجمعات مختلف عزاداری، دسته روی در روز تاسوعا و عاشورا، همایش تجلیل از خادمین ابا عبدالله الحسین (ع)، مراسم نمادین شهدای کربلا، خیمه سوزان، شب شام غریبان، برنامه قیام مردم سیستان به خونخواهی ابا عبدالله الحسین (ع)، اجرای تعزیه، مقتل خوانی، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران، غبارروبی قبور شهدا، دیدار با علما و روحانیون، مداحان و مسوولان هیأت مذهبی، توزیع ارزاق شامل گوشت، مرغ، برنج و شکر و تداوم طرح ملی «زندگی با آیه ها» در ۱۰ فراز در بین عموم مردم در مجالس عزاداری از دیگر برنامه‌ها در ایام محرم و صفر در این استان است.

وی گفت: براساس برنامه ریزی و هماهنگی صورت گرفته، برنامه‌ای تحت عنوان «شب مردم سیستان و بلوچستان» در حرم مطهر رضوی روز سه شنبه ۱۹ تیر ماه، رأس ساعت ۲۲ در محل صحن قدس حرم مطهر رضوی با برنامه‌های متنوعی شامل سخنرانی، روضه خوانی، سینه زنی و تجلیل از پیر غلامان اباعبدالله الحسین (ع) برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام جان آبادی محرم و عزاداری‌های این ماه را جلوه‌ای از وحدت شیعه و سنی عنوان و اظهار کرد: همه مسلمانان چه شیعه و چه سنی در غم از دست دادن اباعبدالله الحسین (ع) سوگوار بوده و در این ماه به انواع مختلف به عزاداری می‌پردازند.

وی تاکید کرد: برپایی ایستگاه‌های صلواتی در دهه اول در شهر‌های مختلف سیستان و بلوچستان و برپایی مواکب استان در مرز‌های ریمدان، میرجاوه، میلک و سطح جاده‌ها و زائر سرای امام رضا (ع) زاهدان به منظور پذیرایی از زائران غیر ایرانی از دیگر برنامه‌های محرم و صفر در این استان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار