رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: مراکز ترک اعتیاد با انجام دقیق وظایف خود نقشی موثر در درمان بیماران دارند و عدم انجام وظایف و نبود نظارت می‌تواند آسیب‌های زیادی به فرد بیمار و جامعه وارد کند.

حبیب غزنوی در کمیته درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان سیستان و بلوچستان، افزود: لازم است تا نظارت‌های ما درخصوص فعالیت مراکز سوء مصرف مواد مخدر در راستای ارتقاء کیفیت و بهبود وضعیت خدمت رسانی به مددجویان به صورت کاملا قوی‌تر و جزئی‌تر باشد.

وی ادامه داد: مواد مخدر دارای آسیب‌های جبران ناپذیری برای فرد و جامعه هستند و باید به گونه‌ای عمل کنیم تا منجر به پیشگیری، کنترل و مهار این پدیده شوم شویم.

علی ولایتی پور دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سیستان و بلوچستان نیز گفت: دشمنان انقلاب تلاش می‌کنند تا مردم به سمت مصرف مواد مخدر صنعتی روی بیاورند.

وی ادامه داد: خوشبختانه یکی از اقدامات مهم و موثر در زمینه درمان، تحت پوشش بیمه قرار گرفتن خدمات مراکز سوء مصرف مواد است.

وی افزود: علاوه بر توسعه آموزش‌ها باید پژوهش‌هایی نیز در این حوزه صورت پذیرد تا خروجی آن مشخص باشد.

دکتر شهرکی مدیرکل بیمه سلامت نیز گفت: بیمه خدمات در درمان اعتیاد را پوشش می‌دهد مراکز ترک اعتیاد هیچگونه مشکلی با عقد قرارداد با بیمه‌ها ندارند.

وی ادامه داد: مطالبات مراکز ترک اعتیاد تا پایان اسفند ماه ۱۴۰۲ توسط بیمه‌ها پرداخت شده است و خوشبختانه در این حوزه بسیار موفق بوده ایم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار