استان قم امروز با ثبت مصرف برق ۹۶۷ مگاوات، رکورد جدیدی در تاریخ مصرف برق به ثبت رساند که این میزان مصرف تاکنون در استان ثبت نشده بود.

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان قم اعلام کرد: با توجه به افزایش شدید دما روز شنبه ۱۶ تیرماه ۱۴۰۳، استان قم با ثبت مصرف برق ۹۶۷ مگاوات، رکورد جدیدی در تاریخ مصرف برق استان به ثبت رساند که این میزان مصرف تاکنون در استان قم ثبت نشده بود.

 وی افزود: رشد مصرف برق در استان قم نسبت به حداکثر پیک مصرف تابستان سال ۱۴۰۲ که در مرداد ماه اتفاق افتاده است و با احتساب اجرای تمامی برنامه‌های مدیریت بار صنایع، کشاورزی، اداری و ... به میزان ۳ درصد افزایش یافته است.

سید محمد ارجمندزاده با توجه به افزایش چشمگیر مصرف برق، از هم استانی‌های گرامی خواست تا با مدیریت صحیح مصرف برق، به همکاران خدوم شرکت توزیع نیروی برق استان قم یاری رسانند تا از خاموشی برق در بخش‌های مختلف جلوگیری شود.

 وی توصیه کرد: چنانچه از کولر گازی استفاده می‌کنید، دمای آن را بر روی دمای ۲۴ تا ۲۶ درجه سانتی‌گراد تنظیم نمایید و حتی‌الامکان در منازل نوساز از کولر آبی کم‌مصرف و با دور کند استفاده شود، همچنین از روشنایی طبیعی در طول روز استفاده نمایید.

وی  خاطر نشان کرد: تمامی ادارات استان باید از ژنراتور استفاده کرده و زمان ورود و خروج به اداره که ساعت ۶ الی ۱۳ می‌باش کنید و نسبت به سرویس کولر‌های آبی و نصب سایبان اقدام نمایید. معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی بد را رعایت نمایند، همچنین، ادارات باید با کاهش ۳۰ درصدی در روز تا ساعت ۱۳ و بعد از ساعت ۱۳ نیز نسبت به کاهش ۶۰ درصدی در مصرف برق اقدام کنند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار