مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم گفت: افزایش دمای هوا منجر به افزایش مصرف آب در شهرک‌های صنعتی استان شده‌است، این افزایش مصرف به ویژه در فصل تابستان، فشار زیادی بر منابع آب موجود وارد می‌کند و نیاز به مدیریت دقیق‌تر منابع را افزایش می‌دهد.

وحید آشتیانی گفت: قطعی برق به صورت منطقه‌ای در شهرک‌های صنعتی باعث شده چاه‌های موجود در شهرک نیز به صورت نوبتی از مدار خارج شوند و میزان پمپاژ آب به واحد‌های صنعتی با مشکل مواجه گردد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم عنوان کرد: به همین منظور شرکت شهرک‌های استان قم اقدام به خرید ۵۲ دستگاه سکشنالایزر اتوماسیون با اعتباری بالغ بر ۲۱۰ میلیارد ریال کرده است تا در صورت قطعی برق، تأسیسات آبرسانی و چاه‌های آب دچار مشکل نشوند.

او افزود: این دستگاه‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در صورت بروز هرگونه اختلال در شبکه برق، وارد عمل شده و از قطعی آب جلوگیری می‌کنند. این ویژگی‌ها باعث می‌شود که در شرایط مختلف تأمین آب پایدار باقی بمانند و واحد‌های صنعتی بتوانند به فعالیت‌های خود ادامه دهند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم ابراز امیدواری کرد تمامی دستگاه‌ها تا دو ماه آینده نصب و راه‌اندازی شده و به بهبود وضعیت آبرسانی شهرک‌های صنعتی استان کمک کنند.

همچنین آشتیانی از واحد‌های صنعتی درخواست کرد که با صرفه‌جویی در مصرف آب، پمپ‌های آب خود را از مدار خارج کنند تا آبرسانی به تمامی مناطق شهرک‌های صنعتی ممکن شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم تأکید کرد: همکاری واحد‌های صنعتی در این زمینه بسیار حیاتی است و حفظ و بهره‌وری از منابع آب، مسئولیت مشترک تمام واحد‌های صنعتی است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی آماده است تمام توان خود را برای حفظ منابع آب به کار بگیرد و از همکاری و مشارکت فعال واحد‌های صنعتی تشکر می‌کند.

آشتیانی افزود: با همکاری و همدلی تمامی واحدها، می‌توانیم از این شرایط عبور کنیم.

۹۸ درصد صنایع این استان کوچک و متوسط هستند و نیاز است تا هرگونه برنامه‌ریزی در حوزه فعالیت‌های صنعتی در قم با درنظر گرفتن این مساله باشد.

صنعت قم طی سال‌های اخیر با رشد خوبی مواجه بوده‌است و اکنون انواع مختلف محصولات در واحد‌های مستقر در شهرک‌های صنعتی استان تولید و به بازار مصرف عرضه می‌شود که بسیاری از آنها هم صادراتی است و ارزآوری مناسبی برای کشور به همراه دارد.

گسترش فعالیت‌های تولیدی در بخش صنعت استان موجب شده که در حال حاضر بسیاری از واحد‌های مستقر در شهرک‌های صنعتی قم برای انجام کار‌های مورد نظر خود به نیروی انسانی جدید نیاز داشته باشند و به همین دلیل ظرفیت‌های فراوان برای اشتغالزایی در این بخش به‌وجود آمده‌است.

یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار با ایجاد اشتغال برای ۴۱ هزار نفر در شهرک‌های صنعتی قم به تولید محصولات مورد نیاز مردم مشغول هستند.

شهرک‌های صنعتی استان به دلایل مختلف همچون موقعیت ویژه در نزدیکی بازار‌های بزرگ کشور و برخورداری از امکانات زیرساختی مناسب، با استقبال گسترده سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به راه‌اندازی کسب و کار‌های تولیدی مواجه شده‌است.

بخش صنعت در استان قم یکی از نمونه‌های موفق فعالیت مردمی و بخش خصوصی در حوزه اقتصاد است و تقریبا تمام واحد‌های تولیدی استان به صورت غیر دولتی و توسط بخش خصوصی اداره می‌شود.

امروز صنعت قم علاوه بر گسترش کمی، در زمینه تعمیق بخشی به فعالیت‌های صنعتی و توسعه کیفی فعالیت‌ها نیز اقدام‌های گسترده را آغاز کرده که از جمله آن ارتقای بهره‌وری و تولید محصولات مورد نیاز کشور از طریق بسیج ظرفیت‌های داخلی می‌باشد که نمونه آن در صنایعی همچون صنعت لوازم خانگی استان قابل مشاهده‌است.

در بخش صنعت، استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار