رئیس اداره ایمنی و ترافیک راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: زنجان با کاهش ۱۶ درصدی تعداد تلفات ناشی از تصادفات رانندگی، رتبه سوم کشوری کاهش تصادفات برون شهری و روستایی را در سال ۱۴۰۲ کسب کرد.

اعظم محمدی با بیان اینکه زنجان رتبه سوم کاهش تصادفات برون شهری و روستایی را کسب کرد، در مورد ادامه تلاش برای حفظ این جایگاه ملی گفت: در این راستا اقدامات فرهنگی، پیشگیرانه و کنترلی نظیر آموزش و ارتقای ایمنی کاربران آسیب‌پذیر جاده‌ای، نصب شبرنگ و کنترل ناوگان عمومی، ایمن‌سازی فیزیکی نظیر آشکارسازی نقاط حادثه‌خیز، نصب و بازسازی تابلوهای علائم رانندگی، بروز رسانی خط‌کشی‌ها و حفاظ‌های کناری و میانی جاده‌ها در اولویت قرار دارد.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با ابراز امیدواری از ادامه و گسترش این اقدامات، گفت: امیدواریم آمار تصادفات در استان کاهش بیشتری یابد و مسافران با آسایش خاطر سفرهای خود را انجام دهند.

وی با اشاره به ترمیم و آسفالت جاده های استان،‌گفت: ۲۳۵ کیلومتر از راه‌های روستایی و بیش از ۱۲۰ کیلومتر از راه‌های فرعی استان طی سه سال گذشته روکش آسفالت شد که نقش موثری در افزایش ایمنی و کاهش فوتی های ناشی از تصادفات دارد.

این مسئول با اشاره به مهمترین‌ این پروژه‌ها، گفت: در شهرستان خدابنده، محورهای جمعه‌لو، پیغمبرلو، قلیج قیه، گونای، ابدالر و باغلوجه، در شهرستان ماهنشان، قره باطلاق، خلج، اینچه پایین، علم کندی، خضرآباد، ویزمک و کردی، در شهرستان طارم، زرده، ارشت، کلوچه آباد، شیت به چورزق، در شهرستان زنجان گلجین، علی آباد معینی، دلکی، دالکی، دگاهی، سلمانلو، قره بلاغ و در شهرستان ایجرود محور خانجین آسفالت‌ریزی شد.

وی رهاورد سفر ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۲ به استان زنجان را ۲۴ پروژه در حوزه راهداری این استان با اعتبار ۱۳ میلیارد ریالی عنوان کرد و افزود: این پروژه‌ها شامل پروژه‌های روکش آسفالت راه‌های شریانی و اصلی، روکش آسفالت راه‌های فرعی و روستایی، بهسازی و ساخت راه‌های روستایی و ایمن سازی محورهای مواصلاتی در سطح استان زنجان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.