معاون امورمعادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت کشور امروز در شورای معادن استان زنجان گفت :پارسال یک میلیارد تن باطله معادن درکشور تولید شده است.

تولید یک میلیارد تن باطله معادن درکشوربه گزارش گروه استان‌ها باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،معاون امورمعادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت کشور امروز در شورای معادن استان زنجان به رعایت الزامات زیست محیطی در ارتباط با منابع طبیعی و استخراج معادن اشاره کرد و گفت: پارسال ۴۶۰ میلیون تن مواد معدنی در کشور برداشت شد که یک میلیارد تن آن باطله پردازی و جابه جایی خاک بود

سرقینی افزود: همچنین سهم معادن را در اقتصاد غیر نفتی بسیار مهم دانست و افزود: پارسال ارزش مواد معدنی و فرآورده‌های معدنی کشور ۲۰ میلیارد دلار بود.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امروز ۲ و نیم برابر نیاز کشور در صنایع معدنی مانند فولاد، روی و مس، کاشی و شیشه تولید داریم

وی گفت: سال گذشته در کشور ۲۵ میلیون تن فولاد تولید شد و ۹ میلیون تن فولاد صادرات داشتیم.

استاندار زنجان هم دراین جلسه از تعیین تکلیف مکان دپوی ۷ میلیون تن پسماند روی تا پایان سال خبرداد.

حقیقی همکاری و هماهنگی بین دستگاه‌ها برای رفع مشکلات استان را ضروری دانست و بر از بازدید معادن مشکل دار استان تاکید کرد.

استاندار زنجان با اشاره به مشارکت معدن داران استان در احیا و بازسازی ۱۹ جاده روستایی از فعالان معادن و اهالی روستا خواست مشارکتشان را بیشتر کنند.

حقیقی افزود: ۴۸ معدن استان از جاده روستایی استفاده می‌کنند و این درحالی است که در بازسازی و ترمیم جاده‌های آن مشارکتی ندارند.

آقاجانلو، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان هم ازاجرایی شدن احیا و بازسازی معدن انگوران با همکاری سازمان صمت استان در ۱۷ هکتار خبر داد.

آقاجانلو افزود: این طرح در فاز نخست در ۲ و نیم هکتار و با کاشت گونه‌های بومی اجرایی می‌شود.

ذخایر معادن استان زنجان ۶۱۰ میلیون تن با تنوع ۳۳ ماده معدنی است و ۱۳۵ معدن مجوز دار و فعال در استان کار استخراج ا انجام می‌دهند.
 
انتهای پیام/ن
 
 

برگزاری جلسه شورای معادن استان زنجان با حضور معاون امورمعادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت کشور

برچسب ها: معدن ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.