سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره‌ کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: قطعه سوم از طرح چهار بانده کردن محور زنجان به بیجار به پیشرفت فیزیکی ۲۵ درصدی رسیده است.

سید احمد خلیلی سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره‌ کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: عملیات چهار بانده کردن مسیر زنجان - بیجار از سال ۱۳۸۵ به منظور کاهش حجم ترافیک، افزایش سطح سرویس و همچنین ارتقای ایمنی مسیر آغاز شد.

سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: مسیر زنجان به بیجار ذیل طرح بهسازی راه اصلی زنجان- تکاب و زنجان- بیجار با طول ۷۶ کیلومتر است که عملیات اجرایی بخش اول آن به طول ۳۵ کیلومتر حدفاصل شهر زنجان تا شهر زرین‌آباد در سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه قطعه دوم و سوم این مسیر نیز در دست اجراست، گفت: قطعه چهارم این مسیر نیز به طول ۱۱ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی حدود پنج درصد از سال گذشته پیمان سپاری شده و در دست اجرا قرار دارد.

این مسوول به اهمیت چهار بانده کردن محور زنجان- بیجار اشاره کرد و گفت: این مسیر به عنوان یکی از پرترافیک‌ترین راه های استان زنجان است که با بهره‌برداری از آن علاوه بر تسهیل در تردد، کاهش سوانح جاده ای و افزایش ایمنی محقق می‌شود.

خلیلی خاطر نشان کرد: مسیرهای زنجان به بیجار و زنجان به دندی جزو طرحهای تفویضی به این اداره کل نیست و توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل مدیریت می شود.

هم اکنون هفت طرح در حوزه راهسازی توسط اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان با اعتبارات ملی در دست اجراست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.