دبیر شورای مسکن استان سیستان و بلوچستان از اجرای عملیات آماده سازی سایت‌های طرح نهضت ملی مسکن شهری و روستایی این استان در سطح ۶ هزار و ۴۷۳ هکتار و با اعتبار ۶۵ هزار میلیارد ریال خبر داد.

عطاء اله اکبری گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده علاوه بر ۵۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در حال ساخت سیستان و بلوچستان، در سایت‌های در حال انجام مراحل آماده سازی نیز ۱۱۲ هزار و ۴۸۸ واحد مسکونی جدید شهری و روستایی احداث خواهد شد.

وی ادامه داد: متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در همه مناطق شهری و روستایی استان (بجز چابهار و زاهدان که توسط تعاونی‌ها واحد‌ها ساخته می‌شود) می‌توانند بعد از اجرای طرح‌های آماده سازی پروانه ساختمانی اراضی واگذار شده را اخذ و ساخت واحد مسکونی خود را آغاز کنند.
دبیر شورای مسکن استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: در سایت‌های طرح نهضت ملی مسکن استان علاوه بر مکان‌یابی مناسب در انتخاب اراضی و اقداماتی برای اجرایی کردن زیرساخت‌های کافی در مناطق مختلف نیز در نظر گرفته شده است تا محرومیت از خدمات رفاهی و اجتماعی ساکنان را شاهد نباشیم.
اکبری با اشاره به اهمیت ارائه خدمات روبنایی در طرح نهضت ملی مسکن، گفت: همچنین در سایت‌های این طرح مهم ملی در استان فضای مذهبی، فضای سبز، آموزشی و درمانی برای سکونت مناسب شهروندان دیده شده است بطوریکه همزمان با اجرای طرح، ساخت این فضا‌ها نیز شروع خواهد شد تا شاهد زیست مناسبی برای شهروندان استان باشیم.
وی خاطر نشان کرد: تلاش شده است علاوه بر ظرفیت خود شهروندان با بکارگیری پیمانکاران بومی در قالب تعاونی‌های مسکن بتوانیم گام‌های موثری را در بهبود شاخص‌های استانی برداریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار