رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان از شهروندان خواست هوشیار بوده و فریب پیامک جعلی حاوی لینک در خصوص هدیه‌ی پیروزی رئیس جمهور را نخورند.

 سرهنگ حسن کیخا رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت؛ با توجه به کسب آراء بالاتر و پیروزی رئیس جمهور منتخب مردم (دکتر پزشکیان)، مجرمان سایبری اقدام به ارسال پیامک‌های کلاهبردارانه می‌کنند که کاربران می‌بایست مراقب باشند.

 این مقام مسئول افزود؛ این پیامک‌های آلوده به لینک‌های جعلی، غالبا دارای مضامینی نظیر" هدیه‌ی پیروزی رئیس جمهور در انتخابات و هدیه دریافت یارانه کمک معیشتی و امثال آن" بوده و با هدف فریب شهروندان و تخلیه حساب بانکی آنها ارسال می‌گردد.

 سرهنگ حسن کیخا در بیان شگرد مجرمان سایبری گفت؛ در این شیوه کلاهبرداری ابتدا لینک دریافت هدیه به قربانی ارائه می‌شود، سپس به درگاه بانکی جعلی هدایت شده وپس از دریافت اطلاعات حساب بانکی، اپلیکیشن‌های مختلف به منظور آلوده نمودن تلفن همراه قربانی معرفی می‌گردد و مرحله آخر ارسال پیامک‌های آلوده به مخاطبین او می‌باشد.

 وی تاکید کرد؛ پیامک‌های سازمانی و رسمی از سرشماره‌های معتبر ارسال می‌شوند و کاربران به هیچ عنوان به لینک‌هایی که از طریق سرشماره‌های ناشناس و شخصی ارسال می‌شود توجه نکنند، چراکه سهل انگاری و ناآگاهی کاربران سبب شده کلاهبرداران از این فرصت سوء استفاده نمایند و پرونده‌های قضایی تشکیل شده با این موضوع رو به افزایش باشد.

 رییس پلیس فتا استان گفت؛ پلیس فتا آمادگی مقابله با هرگونه جرم رایانه‌ای را دارد و در صورتی که شهروندان با موارد ‏مجرمانه و مشکوک مواجهه شدند می‌توانند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس ‏www.fata.gov.ir ‎‏ بخش فوریت‌های سایبری و یا از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام نمایند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار