مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری سیستان و بلوچستان گفت: یک‌هزار و ۲۶۹ مجوز مرغداری با هدف تامین گوشت سفید مورد نیاز استان از سال ۱۴۰۰ تاکنون صادر شده است.

بتول دانش شهرکی گفت: ۳۱۵ واحد مرغداری در این مدت در سیستان و بلوچستان به بهره برداری رسیده که با این اقدام ظرفیت تولید مرغ از ۲۸ هزار و ۲۳۰ تن در سال ۱۴۰۰ هم اکنون به ۵۴ هزار تن در پایان سال گذشته رسیده است.

وی ادامه داد: در این مدت شاهد لغو محدودیت صدور مجوز مرغداری پس از ۱۰ سال در سیستان و بلوچستان بودیم و آب مورد نیاز واحد‌های مرغداری در حال ساخت نیز از محل سهم مازاد صنعت پیش بینی شد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری سیستان و بلوچستان همچنین از افزایش واردات دام و لاشه در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ خبر داد و افزود: میزان واردات دام و لاشه دام در این مدت با رشد چهار برابری به ۱۳۵ هزار تن رسید که کمک قابل توجهی به تنظیم بازار کشور و استان کرد.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان به همت فعالان اقتصادی هفت میلیون و ۸۵۴ هزار و ۵۲ قطعه جوجه ریزی امسال در واحد‌های مرغداری استان انجام شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۶ درصد رشد داشته است.

علیرضا دهمرده اظهار کرد: با این میزان جوجه ریزی، بیش از ۱۳ هزار و ۳۵۱ تن گوشت مرغ در سیستان و بلوچستان تولید و به بتدریج به بازار مصرف عرضه شده است.
وی میزان جوجه ریزی تیر ماه سالجاری را یک میلیون و ۹۲۰ هزار و ۹۶۲ قطعه اعلام کرد و افزود: این میزان جوجه ریزی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۳۰ درصد رشد داشته است.

برچسب ها: مرغداری ، پرورش مرغ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار